Ve světě se firma v posledním roce soustředila na rozvoj svých stávajících e-shopů. Ikea často čelila kritice kvůli konzervativnímu přístupu k prodeji přes web.
Na druhou stranu analytici citovaní agenturou uvedli, že byznys globální nábytkářské jedničky je méně vhodný k internetovému prodeji než u jiných obchodníků. Ikea totiž sází na přitáhnutí zákazníků do velkých obchodních domů na okrajích měst. Tam si kromě konzumace masových kuliček rovněž například samoobslužně vyzvednou zboží ze skladu, což společnosti snižuje náklady.
„Integrace online nabídky, splnění očekávání moderních internetových zákazníků, udržení nízkých cen a dosažení zisku není u velkého a nákladného zboží snadné, takže je pochopitelné, že Ikea zdokonaluje své služby před jejich expanzí na všechny trhy,“ citoval Bloomberg analytičku Maureen Hintonovou z londýnské výzkumné agentury Conlumino.
Informaci o novém kolu internetové expanze Ikea zveřejnila spolu s výsledky za poslední finanční rok. V něm zvýšil tržby o tři procenta na 28,7 miliardy eur. Čísla za Českou republiku společnost zatím nezveřejnila.