Invia zvýšil loni obrat o třetinu na 3,4 miliardy korun

Dovolená na zaplněné pláži u moře.

Dovolená na zaplněné pláži u moře. Zdroj: ctk

ČTK
Češi podle hospodářských výsledků cestovních kanceláří neztrácejí chuť cestovat. Největší internetový prodejce dovolených v Česku Invia.cz loni zvýšil meziročně obrat o 34 procent na 3,4 miliardy korun. Celkem cestovní agentura prodala 260 tisíc zájezdů. Průměrná cena prodané dovolené stoupla o 179 korun na 12 370 korun.

Podle marketingového ředitele společnosti Michala Tůmy zvýšení počtu prodaných pobytů o 27 procent a růst zájmu o zájezdy s vysokou kvalitou svědčí o tom, že Češi neztrácejí chuť cestovat.

„Přitom po oslabení koruny se hovořilo o tom, že bude rok 2014 poznamenán omezováním zahraničních dovolených a zdražováním pobytů. Tyto negativní prognózy se nepotvrdily,“ uvedl.

Mezi českými turisty, kteří cestovali loni s cestovní kanceláří, upevnilo svou dlouhodobou vedoucí pozici v destinacích Řecko. To tvořilo u Invie 24 procent prodaných pobytů.

„Navíc v loňském roce došlo k meziročnímu snížení průměrné ceny prodaných zájezdů na řecké ostrovy o 1221 korun na částku 13 444 Kč na osobu,“ dodal Tůma.

Invia.cz loni otevřela 100. kamennou pobočku. Cestovní agentura přeprodává zájezdy více než 300 cestovních kanceláří. Majoritní podíl ve společnosti Invia vlastní polský kapitálový fond MCI.

Vývoj obratu cestovní agentury Invia.cz
RokRoční tržby (v mld. Kč)
20143,4*
20132,60
20122,15
20111,82
20101,6
20091,43

* = neauditované výsledky Pramen: Invia.cz