Kotvě se má vrátit prémiový charakter, do rekonstrukce půjde 200 milionů

OD Kotva

OD Kotva Zdroj: Rasch Jan/Euro

Vlastník pražského obchodního domu Kotva chce do rekonstrukce objektu investovat v dalších letech až 200 milionů korun. Kdysi slavnému nákupnímu centru plánuje vrátit prémiový charakter. Přestavba Kotvy, která byla v 70. letech pátým největším obchodním domem v Evropě, dosud stála 300 milionů korun.

V šestém a sedmém podlaží mají vzniknout kancelářské prostory. Rekonstrukce se dočkají fasáda a vstupní náměstí. Své záměry dnes zveřejnil vlastník obchodního domu, irská společnost Markland. O plánované modernizaci nicméně informoval server E15.cz již v listopadu.

„Postupně se tak pojetím Kotvy blížíme k důležitým obchodním zónám, jako je Pařížská nebo ulice Na Příkopě, avšak se zachováním lidského měřítka, které náš zákazník vyžaduje. Zároveň chceme z Kotvy s ohledem na její strategickou pozici udělat místo, kam se nebude chodit jen za nákupy,“ uvedl v dnešní zprávě generální ředitel OD Kotva Jaroslav Petrů.

Čtyřicetileté výročí

Kotva oslabí 10. února 40 let od svého otevření. „S trochou nadsázky se dá říci, že čtyřicet let slaví nejen Kotva, ale také prémiové nakupování v Česku. Kotva zahajovala svůj provoz jako prémiový obchodní dům a stejný status se jí momentálně snažíme vrátit,“ dodal Petrů.

V době uvedení do provozu byla Kotva pátý největší obchodní dům v Evropě s prodejní plochou 22 160 m2, který dokázal díky dvěma tisícům zaměstnanců obsloužit až 75 tisíc zákazníků denně.

Druhá generace českých obchoďáků

Obchodní dům patří mezi tzv. druhou generaci českých obchodních domů. Otevřen byl v roce 1975 jako příklad luxusního československého obchodního domu. Stavba na půdorysu propojených šestihranů vznikala podle návrhu Věry Machoninové a Vladimíra Machonina a bývá považována za jednu z nejvýznamnějších českých staveb první poloviny sedmdesátých let.

Kotvu i další obchodní domy po sametové revoluci musely čelit nově vznikajícím moderním nákupním centrům. Obchodní dům se dlouhodobě potýkal s nedostatečným zájmem o pronájem obchodních ploch, v některých patrech zůstávaly volné prodejní plochy.