Loňský zisk pivovaru Heineken díky expanzi silně vzrostl

Heineken

Heineken Zdroj: felixtriller, Flickr.com (CC BY 2.0)

Zisk nizozemské pivovarské skupiny Heineken za loňský rok výrazně vzrostl a zvýšily se i tržby. Ke zlepšení firmě dopomohla expanze na rozvíjejících se trzích a přispěl k němu i zvýšený odbyt díky mistrovství světa ve fotbale. Letos se vzhledem k silnému loňskému srovnávacímu základu čeká pomalejší růst, sdělila firma, která působí i na českém trhu.

Celoroční provozní zisk Heinekenu vzrostl o 6,4 procenta na 3,13 miliardy eur (86,7 miliardy korun) a mírně překonal průměrný odhad analytiků v anketě agentury Reuters. Čistý zisk vzrostl o 11 procent na 1,5 miliardy eur (41,6 miliardy korun). Celkové tržby skupiny se zvýšily o 0,1 procenta na 21,2 miliardy eur (587,4 miliardy korun). Po odečtení akvizic ale byly vyšší o 3,3 procenta. Skupina těžila zejména ze zvýšeného prodeje piva v Africe, Asii a Latinské Americe.

Evropský trh byl menší brzdou výsledků než jindy. Tržby v západní Evropě stouply o 0,3 procenta, provozní zisk se naopak o 0,1 procenta snížil. Evropa jako celek se na tržbách skupiny podílí zhruba polovinou a k jejímu provoznímu zisku loni přispěla asi třetinou.

Firma uvedla, že zvýší podíl dividendy na čistém zisku na 30-40 procent z dosavadního poměru 30-35 procent. Akcie Heinekenu vzrostly po zprávě o 1,4 procenta na 65,50 eura a jsou na dohled své rekordní úrovni 67,28 eura z počátku tohoto měsíce.

Heineken je největším prodejcem piva na západoevropském trhu a třetí největší světovou pivovarskou skupinou po jedničce Anheuser-Busch InBev a skupině SABMiller, která vlastní Plzeňský Prazdroj. Na českém trhu Heineken vlastní pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno.