Luxus Maláčové opět vydělává, LBM má miliardové tržby

Skupina luxusních obchodů podnikatelky Michaely Maláčové Luxury Brand Management (LBM) odhaduje, že se s loňskými tržbami kolem miliardy korun vrátila do černých čísel. Zisk plánuje také pro letošní rok. LBM v roce 2011 prodělala kolem 141 milionů korun, zatímco na provozní úrovni zaznamenala ztrátu kolem patnácti milionů.

Skupina svůj prodělek zdůvodňuje investicemi do pobočkové sítě. Česko už totiž bylo pro LBM malé, a proto společnost expandovala například do Polska, Maďarska či Rakouska. „Trh v regionu je rostoucí a při dostatečné síle a včasných investicích na něm můžeme rychle získat významný podíl, který se nám v dalších letech zúročí,“ řekl deníku E15 obchodní ředitel skupiny Marijn de Jong.

Firma také očekává, že jí porostou výnosy díky akvizici společnosti Prospekta Moda, kterou nedávno posvětil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Získáním většinového podílu v této firmě Maláčová mimo jiné posílila přítomnost v luxusních obchodech prestižní Pařížské ulice v centru Prahy.

Ziskovost chce LBM zlepšit i změnami ve skupině. „Loni jsme se rozhodli společnost celkově reorganizovat a soustředit se především na oblast prodeje luxusního zboží,“ uvedl obchodní šéf skupiny. Kromě nákupu firmy Prospekta Moda se LBM naopak části blíže neurčených aktiv zbavila.

Značky, které táhnou

Luxury Brand Management prodává zboží řady luxusních značek. Prostřednictvím dceřiné firmy John Grove & Partners prodává například šperky Boucharon nebo hodinky Hublot, Audemars Piguet, Girard-Perregaux, Tag Heuer či Breitling. V síti LBM jsou ke koupi také luxusní mobily Vertu. Přes společnost Prospekta Moda se skupina dostala k obchodům s módními značkami, jako jsou Salvatore Ferragamo, Zegna, Versace, Diesel či Bottega Veneta.

Miliardář v trikotu