Luxusní zboží nakupují emoce, ne rozum, zjistili psychologové

Luxusní švýcarské hodinky Patek Philippe (ilustrační foto)

Luxusní švýcarské hodinky Patek Philippe (ilustrační foto) Zdroj: CC BY 2.0: oohoow via Flickr

Azzam, se 180 metry nejdelší jachta světa, byla postavena v roce 2013 pro saúdskoarabského prince Al-Valíd bin Talála
Druhou příčku stále drží Eclipse miliardáře Romana Abramoviče z roku 2008
Jachta Dubai šejcha Muhammada ibn Rašíd al-Maktúma zaostává za plavidlem Romana Abramoviče jen o jeden metr
Jachta Al Said ománského sultána Kábúse bin Saíd bin Tajmúr as-Saída
Pětici největších luxusních jacht světa uzavírá Prince Abdulaziz s délkou 147 metrů. Oproti předcházejícím superlodím nebyla postavena v posledních letech, ale už v roce 1984. Plavidlo vlastní král Saúdské Arábie Abdalláh ibn Abd al-Azíz
5
Fotogalerie
Touhy vládnou potřebám. K tomuto zjištění došli američtí psychologové během podrobného zkoumání nákupního chování lidí.

Rozum sice zákazníka přesvědčujel o opaku, okolnosti hrají proti, přesto vítězí touha po vytoužené věci získali. V tomto ohledu se ženy a muži neliší. Nezáleží na druhu zboží, hlavně že je drahé, luxusní. Zákazník tyto věci skutečně nepotřebuje, ale téměř vždy touha zvítězí nad rozumem. Nazáleží na sortimentnu. Může jít o šperk, hodinky, automobil, nebo luxusní jachutu.

Prohlédněte si fotogalerii nejdražších jachet světa

Marketingový specialista Bryan Eisenberg přišel s jednoduchým vysvětlením. „Lidé zdůvodňují nákupní rozhodnutí fakty, ale svá rozhodnutí činí na základě pocitů.“ Takže pokud se vám nějaká věc líbí a chcete ji, vaše mysl často začne odmítat racionální argumenty, které hovoří proti. Naopak se začnete soustředit na všechno, co potvrdí správnost daného rozhodnutí. To dokazuje také výzkum americké psychologické asociace, jenž po ananalýze nákupního chování došel k závěru, že touhy vládnou potřebám. Tuto skutečnost potvrzují například statistiky prodeje české společnosti Diamonds International Corporation zabývající se prodejem investičních diamantů a výrobou šperků. Z nich vyplývá, že až tři čtvrtiny prodejů šperků probíhají jen z emotivních důvodů.