Luxusní zboží nakupují emoce, ne rozum, zjistili psychologové
Rozum sice zákazníka přesvědčujel o opaku, okolnosti hrají proti, přesto vítězí touha po vytoužené věci získali. V tomto ohledu se ženy a muži neliší. Nezáleží na druhu zboží, hlavně že je drahé, luxusní. Zákazník tyto věci skutečně nepotřebuje, ale téměř vždy touha zvítězí nad rozumem. Nazáleží na sortimentnu. Může jít o šperk, hodinky, automobil, nebo luxusní jachutu.
Prohlédněte si fotogalerii nejdražších jachet světa
Marketingový specialista Bryan Eisenberg přišel s jednoduchým vysvětlením. „Lidé zdůvodňují nákupní rozhodnutí fakty, ale svá rozhodnutí činí na základě pocitů.“ Takže pokud se vám nějaká věc líbí a chcete ji, vaše mysl často začne odmítat racionální argumenty, které hovoří proti. Naopak se začnete soustředit na všechno, co potvrdí správnost daného rozhodnutí. To dokazuje také výzkum americké psychologické asociace, jenž po ananalýze nákupního chování došel k závěru, že touhy vládnou potřebám. Tuto skutečnost potvrzují například statistiky prodeje české společnosti Diamonds International Corporation zabývající se prodejem investičních diamantů a výrobou šperků. Z nich vyplývá, že až tři čtvrtiny prodejů šperků probíhají jen z emotivních důvodů.