Apple loni prožil extrémní rok. Jeho tržní hodnota vzrostla z 350 miliard dolarů na 600 miliard miliard a pak znovu klesla na 400 miliard dolarů. Navzdory novému iPhonu a iPadu firma ztrácí v konkurenci se Samsungem a ten se mu nebezpečně přibližuje. Hodnota značky Apple podle Brand Finance stoupla za rok o 24,2 procenta. Hodnota značky Samsung ale vzrostla až o 54 procent a Samsung se tak vyšplhal na druhou pozici z šesté.
Při tvorbě hodnoty značky vychází Brand Finance ze specifických finančních údajů a údajů o příjmech. Jinak je tomu při hodnocení síly značky, která bere v úvahu i další finanční ukazatele, jako čistá marže, průměrný příjem na zákazníka, marketingové a reklamní výdaje či kvalitativní ukazatele, jako vliv značky a věrnost. Díky tomu se na první pozici dostala značka Ferrari, která patří italské automobilce Fiat. Ferrari je pouze specializovaným výrobcem sportovních aut a svou velikostí a firemní hodnotou nemůže konkurovat nadnárodním značkám.
Nejhodnotnější firmy světa:
Pořadí | Značka | Hodnota (v miliardách dolarů) |
---|---|---|
1. | Apple | 87,3 |
2. | Samsung | 58,8 |
3. | 52,1 | |
4. | Microsoft | 45,5 |
5. | Walmart | 42,3 |
Nejvlivnější firmy světa:
Pořadí | Značka |
---|---|
1. | Ferrari |
2. | |
3. | Coca-Cola |
4. | PwC |
5. | Hermés |
Zdroj: WTR
Čtyři z pěti nejhodnotnějších značek světa jsou z technologického a internetového sektoru. V žebříčku nejvlivnějších je však jedinou značkou z tohoto sektoru Google, který tak jako jediný má zastoupení v první pětici obou žebříčků.
Brand Finance zveřejňuje svůj žebříček 500 nejhodnotnějších značek světa pravidelně každý rok. Firma zatím nezveřejnila pořadí všech. Celkový žebříček a další podrobnosti mají být podle jejích internetových stránek zveřejněné 28. února.