Nejhodnotnější značkou je Apple, rychle ho dohání Samsung

Apple

Apple Zdroj: profimedia.cz

Nejhodnotnější značkou na světě je Apple s hodnotou 87 miliard dolarů (1,7 bilionu korun). Za ním následuje jeho hlavní konkurent Samsung. Nejvlivnější, nebo také nejlépe rozeznatelnou, je značka Ferrari. Vyplývá to z nejnovějšího výzkumu společnosti Brand Finance.

Apple loni prožil extrémní rok. Jeho tržní hodnota vzrostla z 350 miliard dolarů na 600 miliard miliard a pak znovu klesla na 400 miliard dolarů. Navzdory novému iPhonu a iPadu firma ztrácí v konkurenci se Samsungem a ten se mu nebezpečně přibližuje. Hodnota značky Apple podle Brand Finance stoupla za rok o 24,2 procenta. Hodnota značky Samsung ale vzrostla až o 54 procent a Samsung se tak vyšplhal na druhou pozici z šesté.

Při tvorbě hodnoty značky vychází Brand Finance ze specifických finančních údajů a údajů o příjmech. Jinak je tomu při hodnocení síly značky, která bere v úvahu i další finanční ukazatele, jako čistá marže, průměrný příjem na zákazníka, marketingové a reklamní výdaje či kvalitativní ukazatele, jako vliv značky a věrnost. Díky tomu se na první pozici dostala značka Ferrari, která patří italské automobilce Fiat. Ferrari je pouze specializovaným výrobcem sportovních aut a svou velikostí a firemní hodnotou nemůže konkurovat nadnárodním značkám.

Nejhodnotnější firmy světa:

PořadíZnačkaHodnota (v miliardách dolarů)
1.Apple87,3
2.Samsung58,8
3.Google52,1
4.Microsoft45,5
5.Walmart42,3

Nejvlivnější firmy světa:

PořadíZnačka
1.Ferrari
2.Google
3.Coca-Cola
4.PwC
5.Hermés

Zdroj: WTR

Čtyři z pěti nejhodnotnějších značek světa jsou z technologického a internetového sektoru. V žebříčku nejvlivnějších je však jedinou značkou z tohoto sektoru Google, který tak jako jediný má zastoupení v první pětici obou žebříčků.

Brand Finance zveřejňuje svůj žebříček 500 nejhodnotnějších značek světa pravidelně každý rok. Firma zatím nezveřejnila pořadí všech. Celkový žebříček a další podrobnosti mají být podle jejích internetových stránek zveřejněné 28. února.