Němci propadli inteligentním televizorům

Tablety a 3D. Největší výstava spotřební elektroniky CES, která
probíhá od včerejška do 9. ledna v americkém Las Vegas, se zaměří
na počítačové tablety, 3D televizory a televizory s přístupem k internetu

Tablety a 3D. Největší výstava spotřební elektroniky CES, která probíhá od včerejška do 9. ledna v americkém Las Vegas, se zaměří na počítačové tablety, 3D televizory a televizory s přístupem k internetu Zdroj: profimedia.cz

Německý trh se spotřební elektronikou letos vykázal zvýšení obratu o 2,3 procenta. Největší zájem je o inteligentní televizory, 3D televizory, a vysoce kvalitní digitální fotoaparáty. Hovoří o tom studie výzkumné společnosti GfK.

Pokud jde o spotřební elektroniku, pak tradičně šetřiví Němci nejsou lakomí. Německý trh s tímto zbožím letos vzrostl o 2,3 procenta. Přitom ještě v loňském roce se tržby propadly o 4,1 procenta. K mírnému poklesu došlo i v roce 2010. „Moderní produkty, jako jsou inteligentní televizory, 3D televizory a nové fotoaparáty jsou hnací silou trhu,“ řekl Ralph Haupter při prezentaci výsledků této studie GfK. Prodej inteligentních televizorů tvoří polovinu tržeb z oblasti spotřební elektroniky.

Deset milionů nových televizorů

Letos poprvé od vynálezu televize výrobci v Německu prodali více než deset milionů televizorů, což představuje meziroční nárůst o 7,7 procenta. Příjmy se vyšplhaly na 6,3 miliard eur, což představuje nárůst o 6,1 procenta. Jedním z důvodů pro rekordní prodeje byly letošní sportovní akce, včetně mistrovství Evropy ve fotbale a olympijských her v Londýně.

Podobný trend prodejci ale odhadudují i pro příští rok. Inteligentní televizory mají nabízet i lepší spolupráci s internetem a nové funkce půjde snadno stáhnout pomocí aplikací. Navíc televizory stále zlevňují a průměrná prodejní cena klesla na 887 eur. Do roku 2020 tak mají v průměru na každou německou domácnost připadat dva moderní televizory s plochou obrazovkou.