Nestlé zvýšilo tržby, doplácí ale na Evropu a Čínu

V Evropě se Nestlé a další potravinářské společnosti vyrovnávají s malou ochotou lidí utrácet. Zpomalení poptávky ovšem firmy zaznamenaly také na jiných trzích.
V případě Nestlé růst tržeb v Asii, Oceánii a v Africe za devět měsíců dosáhl 6,9 procenta, což je oproti prvnímu pololetí růst o 0,3 procenta.
Nestlé vyrábí širokou škálu produktů. Vedle čokoládových tyčinek KitKat jsou to například i polévky Maggi nebo káva Nescafé. Ze letošní rok by firma chtěla dosáhnout organického růstu o pět procent. Organický růst nezahrnuje vliv nových akvizic a prodej majetku.
Výsledky Nestlé jsou pro trhy zklamáním již několik čtvrtletí. Problémy ale nyní pociťují i giganti Danone či Unilever, kterým se zatím vedlo lépe, a to díky většímu zaměření na dětskou výživu a kosmetiku.
Danone ve středu snížila letošní cíl tempa růstu tržeb na nejvýše pět procent, firma se mimo jiné potýká s dopady aféry se stahováním výrobků dětské výživy v některých asijských zemích a s korupčním skandálem v Číně.