Nova spustila portál monitorující hromadné slevy | E15.cz

Nova spustila portál monitorující hromadné slevy

Nova, slevový server
Nova, slevový server
• 
ZDROJ: TV Nova

ČTK, vrb

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Rozmach slevových serverů, jejichž popularita od loňska prudce roste a už jich na tuzemském internetu funguje zhruba 250, se rozhodla komerčně využít i televize Nova. Do svého internetového portfolia v těchto dnech zařadila slevový agregátor Slevy.vybereme.cz, který monitoruje nabídku několika desítek slevových portálů. Do slevového byznysu vstupuje i pražská Metropol TV.

„Slevový agregátor slevy.vybereme.cz přinese uživatelskou přehlednost a filtrování a pomůže tak rychle najít relevantní slevy. Z více než dvou tisíc slev si tak návštěvníci najdou jen ty, které je opravdu zajímají,“ sdělil ředitel sekce internetu a ostatních interaktivních služeb TV Nova Pavel Krbec.

Podobné přehledy nabídek slevových portálů se v Česku těší značné návštěvnosti a hlavním zdrojem jejich příjmů jsou podle odborníků provize z prodaných poukázek. První slevové servery začaly v Česku fungovat loni na jaře a za celý rok 2010 obor podle odhadu Michala Hardyna z největšího tuzemského porovnávače internetových slev SlevyDnes.cz vykázal tržby na úrovni 400 milionů korun. Letos někteří odborníci odhadují nárůst tržeb z hromadných internetových slev na tři až čtyři miliardy korun.

Do nového byznysu vstupuje se slevovým serverem Metromat.cz i pražská televize Metropol TV, za kterou stojí miliardář Luboš Měkota. Slevový byznys je po prodeji televizní reklamy nebo nabídky sponzorovaných reportáží další komerční aktivitou stanice.

Popularity slevových portálů si všímají i velké řetězce

Podle lokálního průzkumu zaměřeného na nakupování Čechů na slevových serverech, který pro společnost KPMG Česká republika provedla výzkumná agentura Ipsos Tambor, využívá slevové servery 49 procent dospělé populace. Rostoucí popularitu slevových serverů se navíc rozhodly v Česku zužitkovat už i první velké obchodní řetězce, které boom portálů se zlevněným zbožím a službami dosud sledovaly zpovzdálí. Zboží prostřednictvím slevových serverů poprvé zkoušejí prodávat hypermarkety Globus, vlastní slevový portál nedávno zprovoznila síť velkoobchodů Makro.

Systém hromadných slev funguje tak, že snížení ceny obchodníci či poskytovatelé služeb dají poté, co si produkt zakoupí stanovený počet zákazníků. Lidé získají výrazné slevy a podnikatelé zase zaplní volné kapacity svých služeb nebo prodají zboží starších kolekcí.

Autor: ČTK, vrb

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah