Outlety dostanou více zboží a slevy nabídnou hned po otevření

Outlet Arena Moravia

Outlet Arena Moravia Zdroj: Outlet Arena Moraia

Outlet Fashion Arena v časech plné výkonnosti
Outlet Arena Moravia před covidem
Otevření outletu Arena Moravia na konci roku 2018
Outlet Arena Moravia
Outlet Fashion Arena v Praze
6
Fotogalerie

Outletová centra se dnes oproti běžným nákupním střediskům nacházejí v odlišné situaci. Až na výjimky jsou zavřená, jen v některých funguje pár obchodů. Po otevření ale očekávají návrat zákazníků na předcovidové úrovně a větší nabídku zboží danou tím, že klasické obchody s módou či sportem nestihnou v omezenějším čase vyprodat.

„Outletová centra jsou nákupní destinací, která může být v době krize vyhledávaná zákazníky. Prodávají zboží za výhodnější ceny a zákazníci se nyní snaží více šetřit a nakupovat ve slevách,“ říká Tomáš Míček, vedoucí oddělení retail sektoru a správy obchodních center společnosti CBRE.

I podle Jana Vosláře, partnera v oddělení pronájmu maloobchodních prostor společnosti Cushman & Wakefield je outletový business dlouhodobě na vzestupu a situace s covidem to nezmění. 

Sama outletová centra chtějí zákazníky lákat na slevy, a to v některých případech hned od počátku. „Zákazníci u nás mohou čekat, že otevření bude provázeno mimořádnými slevami a nebudou muset čekat na povánoční výprodeje. Spustíme je ihned po znovuotevření,“ uvádí Jan Procházka, ředitel Freeport Fashion Outletu u Znojma.

Outlety pro obchodníky představují významný prodejní kanál, jak se zbavit neprodaného zboží, a uvolnit si tak místo na skladu. Prodejci módy, kteří zabírají v outletech nejvíce místa, přitom letos patří k nejpostiženějším.

Na skladech proto bude zbývat více zboží. „Předpokládáme, že do outletových prodejen budeme v příštím roce směřovat více zboží,“ potvrzuje Václav Hrbek, generální ředitel Alpine Pro. Prodejce sportovního oblečení má obchod ve všech čtyřech outletech v Česku a nově zprovoznil i vlastní outletový e-shop.

Outletová centra také registrují větší zájem obchodníků mít prodejnu, kde by nabízeli loňské zásoby za výprodejové ceny.

Jarní oživení

Čísla ukazují, že outlety se dokázaly po jarním lockdownu rychle vzpamatovat. „Outlet Arena Moravia měl před prvním uzavřením obchodů nárůsty obratů i návštěvnost v řádech desítek procent. Po znovuotevření se nám podařilo tento trend následovat, a ještě zvýšit,“ uvádí manažer centra Petr Leder.

Freeport u Znojma měl celkové tržby do konce října o 26 procent nižší než loni. „Před jarní krizí, v létě a začátkem podzimu byly tržby meziročně lepší, a to i přesto, že k nám jen omezeně cestovali rakouští zákazníci,“ dodává šéf centra Jan Procházka s tím, že v létě byl nárůst i o více než čtyři procenta.

Pražské outletové centrum Premium Outlet Prague Airport na otázky deníku E15 neodpovědělo.

Outlety bez střechy

Mezi jednotlivými outlety jsou rozdíly. Poslední otevřený Moravia Outlet je spíše regionálním centrem, které si zákazníky v širším okolí najde. Freeport z velké části spoléhá na rakouské zákazníky, i když toto léto jich tolik nepřijelo a pomohli domácí. Omezení cestování nicméně Freeportu neprospívá.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!