Otevřený je jeden obchod, ale o outlet se stejně musíme starat, říká šéfka Fashion Areny

„Obchodní centrum má náklady, i když je zavřené, a stejně tak své závazky vůči třetím stranám,“ říká šéfka outletu Fashion Arena Lenka Čapková.

„Obchodní centrum má náklady, i když je zavřené, a stejně tak své závazky vůči třetím stranám,“ říká šéfka outletu Fashion Arena Lenka Čapková. Zdroj: Fashion Arena

Outlet Fashion Arena v Praze
2
Fotogalerie

Obchodní centrum Fashion Arena otevřelo jako první pražský outlet už v roce 2007. Dnes má až na jednu prodejnu zavřeno. „I tak se ale o centrum musíme starat a udržovat je v provozu. Není to dům, kde lze zhasnout, zamknout bránu a odejít,“ říká šéfka outletu Lenka Čapková.

Outlety jsou teď na rozdíl od běžných obchodních center téměř zcela zavřené. Má ta nevýhoda i světlejší stránky? 

Těžko hodnotit situaci jako výhodu či nevýhodu. V našem centru nemáme supermarket ani obchody s jiným sortimentem denní spotřeby. V souladu s nařízením vlády tak zůstal otevřený pouze obchod Lindt. Přesto se o centrum musíme starat a udržovat je v provozu. Není to dům, kde lze zhasnout, zamknout a odejít. Někteří nájemci využívají čas a v jednotkách provádějí údržbu, inventuru zboží a podobně. Ale samozřejmě se snažíme náklady šetřit.

Kromě prodejny čokolády Lindt je u vás podle webu otevřené ještě okénko restaurace Satyam. Má smysl mít otevřený jeden obchod a jedno okénko? 

Všichni nájemci, na které se nevztahuje povinnost uzavření provozovny, se mohli sami rozhodnout, zda budou mít otevřeno. Není v našem zájmu omezovat je víc než vládní nařízení. 

Tito nájemci nemohou požádat o kompenzaci nákladů, možnost prodeje vnímají jako příležitost částečně pokrýt náklady. Dnes jsem byla v Lindt koupit čokoládu a mile mě překvapilo, že jsem stála u pokladny čtvrtá v řadě. 

Teoreticky mohly mít otevřené okénko i některé další obchody a občerstvení. Neměly zájem? 

Ostatní tuto možnost nevyužili.

Chystáte se už na otevření, i když není známo datum? 

Připravujeme se a pracujeme s několika verzemi. Počítáme s maximálními hygienickými opatřeními, která jsme zavedli v první vlně a následně rozšířili při vlně druhé. Samozřejmostí jsou dezinfekce po celém centru a u vchodu do všech obchodů, roušky u všech zaměstnanců centra a obchodů, pravidelné dezinfekce společných prostor a všech dotykových ploch. Máme také výhodu venkovního prostředí, kdy všechny jednotky mají přístup zvenčí, a tedy dostatečný přísun čerstvého vzduchu.

Jak se připravujete na nejistou vánoční sezonu?

Prosinec je nejsilnějším měsícem v roce z pohledu návštěvnosti a prodejů. Značky už mají za třináct let od otevření centra samy představu, jak posílit kapacity. Bohužel stále nevíme, zda dojde k prodloužení nouzového stavu. Situaci bedlivě sledujeme a doufáme, že když je nyní Praha „nejbezpečnějším místem v ČR“, můžeme se těšit na opětovné rozvolňování.

Pokud jde o nájmy, nájemci mají nárok na 50procentní slevu od státu, jinak mají dál platit. Děje se tak, nebo jednáte o slevách? 

K nájemcům jsme byli vstřícní v první vlně a poskytnutí 30procentní slevy na druhý kvartál jsme nepodmiňovali. V současné době se snažíme co nejrychleji poskytnout nájemcům dokumentaci pro žádosti na slevu od státu na třetí kvartál. O dalších úlevách ze strany obchodního centra s nájemci nejednáme. Obchodní centrum má náklady, i když je zavřené, a stejně tak své závazky vůči třetím stranám. V této složité situaci jsme společně.