Pitu se daří, prodeje dvojnásobně vzrostly

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Euro Jan Hrouda

Českobudějovický Pivovar Samson meziročně zdvojnásobil prodej nealkoholického piva Pito. Do konce roku by měl výstav překročit 10 tisíc hektolitrů, což je nejlepší výsledek v historii. V roce 2012 ho prodal 4000 hektolitrů. Navýšení se týká jak prodaných hektolitrů, tak tržeb. Prodeje vzrostly u všech balení - piva lahvového, v plechovkách i v sudech.

„Zvýšení prodejů určitě pomohla upravená receptura Pita, která lidem opravdu chutná. Nové Pito jsme uvedli na trh loni a od té doby prodeje výrazně stoupají. Navíc se nám podařilo prosadit i na exportních trzích, kde za zmínku stojí například Dánsko nebo Čína,“ uvedl obchodní ředitel pivovaru David Posekaný. Na jaře plánoval pivovar celkový výstav zvýšit o 60 procent na 190 tisíc hektolitrů.

Prodejům podle Pivovaru Samson pomáhá i nedávno uvedený rebranding, v podstatě změna obchodní značky. Po kompletní výměně lahve a etikety v roce 2012 byla celková změna Pita dokončena uvedením nové přepravky speciálně vyvinuté pro nealkoholické pivo, která je mezi konkurenčními produkty jasně rozpoznatelná.

Pito je klasická značka nealkoholického piva, jež tuto kategorii piv v tuzemsku založila. První várka Pita byla poprvé uvařena v polovině 70. let v tehdejších Jihočeských pivovarech, v koncernu, do něhož tehdy Pivovar Samson spadal. Loni získalo Pito ocenění kvality Česká chuťovka 2012.

Expanze do Intersparu, Albertu a Tesca

Pivovar Samson zaměstnává přes 100 lidí. Ve svém portfoliu má vedle nealkoholického piva Pito piva světlá, tmavá i pivo bez cukru Dianello a ochucené pivní mixy, například s příchutí jablka a konopí pod názvem Špeck. Letošní speciální novinkou společnosti je nefiltrované pšeničné pivo Samson Hefeweizen.

Společnost vznikla v roce 2011 oddělením od Budějovického měšťanského pivovaru, který koupil americký pivovarský gigant Anheuser-Busch. Loni pivovar investoval desítky milionů korun. Do provozu uvedl třeba plnič láhví, který byl největší investici do modernizace za posledních 15 let. Nově firma začala svá piva dodávat do Intersparu, do obchodních řetězců Ahold, Tesco a Kaufland dodávky rozšířila.

Stoprocentním vlastníkem Pivovaru Samson je společnost Harvestor Limited se sídlem na Kypru. Harvestor v roce 2011 rozdělil měšťanský pivovar na samostatnou a.s. Pivovar Samson, na kterou přešel majetek, technologie i zaměstnanci původního pivovaru a která nadále patří Harvestoru.

Ve zbytkové části společnosti, kterou následně koupili Američané, zůstaly ochranné známky a nevelké pozemky se zdrojem vody. Pivovar teď prodává pivo na zahraničních trzích pod ochrannou známkou České pivo namísto Budweiser Bier.