Potvrzeno: řetězec Sportisimo může koupit českou značku Loap

Sportisimo

Sportisimo Zdroj: Sportisimo

Český řetězec se sportovním zbožím Sportisimo může koupit firmu Piccollo, která vyrábí outdoorovou značku Loap. Jejich spojení povolil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.

Sportisimo značku získá prostřednictvím své dceřiné společnosti Strongfind. "Spojení soutěžitelů podle rozhodnutí Úřadu nevzbuzuje obavy z narušení hospodářské soutěže," uvedl mluvčí úřadu Martin Švanda.

Outdoorová značka Loap (původně Loop) je podle průzkumu ze začátku letošního roku sedmou nejoblíbenější značkou sportovního vybavení v České republice. Vyvinula ji firma Piccollo založená v roce 1992. Nabídka Loap zahrnuje batohy různých velikostí, stany, spací pytle a outdoorové oblečení, oblečení pro volný čas a obuv. Každoročně uvádí Loap na trh dvě kolekce, a to jarní/letní a podzimní/zimní.

Český řetězec Sportisimo působí na českém trhu od roku 2000, firma má prodejny v 72 městech, v roce 2008 expandovala i na Slovensko. Vlastníky Sportisima jsou vietnamští podnikatelé Do Hong Son a Thai Ngoc Nguyen, kteří mají ve firmě každý čtvrtinový podíl, a firma Liferoad, která vlastní 50 procent. Za ní stojí bývalý partner skupiny Penta Martin Kúšik. Ve finančním roce 2017/2018 měla firma tržby 7,7 miliardy korun a její zisk vzrostl o 57 procent na 491 milionů korun.