Předprodeje cestovkám vyšly, Češi mají zájem hlavně o Turecko a Bulharsko | E15.cz

Předprodeje cestovkám vyšly, Češi mají zájem hlavně o Turecko a Bulharsko

Modrá laguna v Řecku
Modrá laguna v Řecku
• 
ZDROJ: Zuzana Dorogiova

Jan Šindelář

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Oživení ekonomiky a chuť lidí více utrácet zaznamenaly i cestovní kanceláře. Ty největší, které deník E15 oslovil, hlásí před zahájením hlavní turistické sezony nárůst prodejů zájezdů proti loňskému roku zhruba o deset procent.

„Letošní prodeje jsou výrazně lepší i proto, že nebyl žádný dopad z devalvace měny, jako se to stalo rok předtím,“ shrnul základní poznatek obchodníků šéf kanceláře Neckermann Udo Wichert. Některé kanceláře se už teď těší, že i celoroční výsledek překoná ten loňský. A ten byl rekordní.

Češi si oblíbili letecké zájezdy do Bulharska a Turecka

Zvláště dobře si podle zástupců kanceláří vede Bulharsko a především Turecko, kde musela řada hoteliérů jít kvůli úbytkům ruských hostů s cenou dolů.

Bulharsko, Turecko a Řecko kladou na první místa v žebříčku oblíbenosti leteckých dovolených například cestovky Alexandria, Čedok či Kovotour. Největší masa Čechů ale míří tradičně do destinací v Itálii a Chorvatsku.

„Očekáváme, že se nám letos podaří ještě o něco zlepšit loňská rekordní čísla,“ uvedl marketingový ředitel CK Alexandria Petr Šatný. Majitel Kovotour Jiří Hájek připisuje desetinový přírůstek v počtu klientů právě Řecku a také Černé Hoře, na kterou se firma zaměřuje.

Průměrná cena letos prodaného zájezdu vzrostla na více než třináct tisíc korun

„Vnímáme větší zájem o first minute, kde klienti mají možnost většího výběru,“ řekl Hájek. Úspěšnou sezonu vyhlíží i Exim Tours, Čedok a Firo-tour. „Zvláště prázdninové termíny v červenci a srpnu jsou obvykle zcela vyprodány,“ řekl Hynek Špinar z Čedoku. Podle něj se nyní doprodávají poslední termíny na červenec a srpen, volné jsou ještě některé červnové termíny. Čedok zaznamenal největší meziroční nárůst zájmu u Španělska.

Podle asociace cestovních kanceláří a agentur průměrná cena letos prodaného zájezdu vzrostla na více než třináct tisíc korun. Kromě zájezdů do zahraničí roste i zájem o tuzemskou dovolenou.

Firo-tour utržila téměř dvě miliardy
Skupina Firo-tour podnikatele Romana Fiska se zařadila mezi lídry trhu zájezdů, kteří za loňský rok hlásí vylepšený hospodářský výsledek. Skupina vykázala tržby 1,82 miliardy korun, což je meziročně o téměř čtyři procenta více. Zisk se zvýšil o pět procent na 9,86 milionu. Podle mluvčí Evy Němečkové si zájezd koupilo bezmála sto tisíc klientů.
Úspěšný rok měli loni i další lídři trhu. Jednička Exim Tours zvýšila tržby o 16 procent na 4,3 miliardy, cestovní skupina Fischer rostla o šest procent na 3,3 miliardy, Blue Style ohlásila čtvrtinové zvýšení tržeb na 1,8 miliardy. Poslední z velké party, Čedok, ještě čísla nezveřejnil.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah