Restaurace italského Autogrillu začaly v Česku vydělávat

Autogrill (ilustrační foto)

Autogrill (ilustrační foto) Zdroj: CC BY-SA 2.0: Luca Mascaro via Flickr

Italský Autogrill působí v Česku už několik let. Teprve loni ale jeho restaurace vykázaly zisk - při tržbách kolem 168 milionů korun to dělalo 7,3 milionu. Firma provozující na Hlavním nádraží například restauraci Burger King tak nastoupila trnitou cestu k umazávání kumulované ztráty, která loni činila 112 milionů.

„Hlavními důvody pro výrazné zlepšení hospodářského výsledku a dosažení zisku byly vyšší výnosy, nižší zaměstnanecké náklady, zlepšení řízení zásob a také uzavření ztrátového prodejního místa na dálnici D5 u Rokycan,“ uvedl ve výroční zprávě jednatel firmy Tomáš Svatoš.

V Česku měla firma v závěru loňského roku pět prodejních míst. Vlajkovou destinací společnosti je Hlavní nádraží v Praze, kde společnost provozuje celkem sedm restaurací a občerstvení. Kromě Burger Kingu je to ještě například restaurace Potrefená Husa nebo rychlé občerstvení Foodissimo. Firma loni v České republice zaměstnávala přes sto lidí.

Značka Autogrill vznikla v Itálii v roce 1977 sloučením sil několika provozovatelů restauračních služeb na tamních dálnicích. Skupina kótovaná na milánské burze v současnosti podniká v 39 zemích a má kolem 63 tisíc zaměstnanců. Poloviční podíl na základním jmění koncernu má rodina Benetton.

Zaražený Benetton

Andrea Odoardi: Z pasažérů Hlavního nádraží musíme udělat zákazníky