Škoda Auto navýšila prodeje a pokračuje v rekordním výsledku

Automobilka Škoda Auto hodlá do rozvoje závodu v Kvasinách na Rychnovsku (na snímku z 23. září) vložit kolem 450 milionů euro, tedy přibližně 13 miliard korun. Plánuje přijmout asi 1500 nových zaměstnanců.

Automobilka Škoda Auto hodlá do rozvoje závodu v Kvasinách na Rychnovsku (na snímku z 23. září) vložit kolem 450 milionů euro, tedy přibližně 13 miliard korun. Plánuje přijmout asi 1500 nových zaměstnanců. Zdroj: CTK

Prodeje vozů automobilky Škoda Auto zákazníkům v říjnu vzrostly o 8,6 procenta na 91 000 vozů. V Číně, na svém nejsilnějším trhu, navíc zaznamenala druhý nejlepší prodejní výsledek od vstupu na tamní trh. Značka si polepšila také v České republice a v nejbližší době uvede na trh nové modely.

V příštích dnech bude na trh uvedena třetí generace vozu Škoda Fabia, v lednu potom nová Škoda Fabia Combi. „První reakce na náš nový malý vůz ze strany médií, prodejců a zákazníků jsou veskrze pozitivní a naplňují nás optimismem,“ uvedl Werner Eichhorn zodpovědný za prodej a marketing automobilky.

V západní Evropě vzrostly říjnové dodávky vozů Škoda zákazníkům o sedm procent na 34 700 aut. V Německu, na největším evropském trhu značky, zvýšila Škoda počet dodávek zákazníkům na 12 800 vozů, což představuje nárůst o 5,1 procenta.

Tržby vzrostly o pětinu, prodeje jsou letos rekordní
Mladoboleslavská automobilka v prvních devíti měsících roku zvýšila provozní zisk meziročně o tři čtvrtiny na 651 milionů eur, což je v přepočtu zhruba 18 miliard Kč. Tržby se zvýšily o 19,3 procenta na 8,8 miliardy eur (244 miliard Kč). Celosvětově společnost prodala rekordních 774 100 aut, což je o 13 procent více než loni. Vedle zvýšení počtu prodaných aut přispělo ke zlepšení výsledku snížení výrobních nákladů a kombinace dalších efektů.

Ve střední Evropě dodala Škoda minulý měsíc zákazníkům 13 200 automobilů, což v porovnání se stejným měsícem roku 2013 představuje nárůst o 10,9 procenta. Na domácím českém trhu si značka v říjnu polepšila o 12,2 procenta na 6400 prodaných vozů.

Výjimkou je východní Evropa

Ve východní Evropě dodala Škoda v říjnu zákazníkům 10 800 vozů, což je o 600 méně než v říjnu 2013. Na svém třetím největším trhu, v Rusku, Škoda letos v říjnu prodala 7400 vozů, což je meziročně o 5,5 procenta více.

Na svém největším světovém trhu, v Číně, dosáhla Škoda v říjnu druhého nejlepšího prodejního výsledku od vstupu na trh v roce 2007. Prodalo se tam 25 600 vozů, o 19,1 procenta více než loni v říjnu.