Tchibu opět klesl zisk o třetinu, snížily se i tržby

Prodejna Tchibo

Prodejna Tchibo

Prodejci kávy a spotřebního zboží Tchibo Praha v roce 2014 klesl zisk o třetinu na 67 milionů korun. Pokračoval tak pokles zisku z roku 2013, kdy také propadl o třetinu. Tržby firmy se předloni snížily o necelé procento na 2,73 miliardy korun.

Pokles byl zejména u nepotravinářského sortimentu, který činil více než polovinu obratu společnosti. Naopak tržby za kávu se v roce 2014 zvýšily o sedm procent na 1,32 miliardy korun.

Podle komentáře vedení firmy k předloňským výsledkům Tchibo posílilo svou dlouhodobě vedoucí pozici na trhu pražené kávy a nadále budovalo pozici v kategorii instantní kávy. Pokračovalo také v budování trhu jednoporcové kávy pro systém domácích kávovarů Cafissimo a začalo prodávat nový kávovar Tchibo Cafissimo Latte.

Tchibo v Česku prodává stejnojmennou kávu, dále kávu značky Jihlavanka a od roku 2002 také značku Davidoff Café. V roce 2004 začala firma v Česku budovat síť prodejen, ve kterých prodává pod svou značkou také spotřební zboží.

Pět nových prodejen

Během předloňského roku otevřela pět nových obchodů, na konci roku 2014 jich tak provozovala 37. Firma prodává i po internetu. Vlastníkem společnosti Tchibo Praha je společnost Eduscho Austria, která patří v německém Hamburku sídlící firmě maxingvest ag.

Společnost Tchibo Praha působí na tuzemském trhu od roku 1991. V Jihlavě původně fungoval i závod Tchiba na pražení kávy, tato výroba však byla asi přes desetiletím ukončena. Společnost tehdy uvedla, že výrobu pražené kávy zajistí sesterská firma ve Vídni a instantní kávy polský závod Tchiba. V Česku zůstaly pouze prodejní, maloobchodní a marketingové aktivity firmy.

Jednomu z jejích hlavních konkurentů, společnosti Douwe Egberts, vzrostl v předloňském roce v ČR zisk více než dvojnásobně na 26,9 milionu korun. V roce 2013 zisk firmy činil 10,4 milionu korun. Tržby se jí zvýšily o 63 milionů korun na 1,04 miliardy korun.

Čeští zákazníci nyní mohou v online obchodě Tchibo platit přes PayPal