Trh poštovních služeb loni zvýšil ztrátu na 2,6 miliardy | E15.cz

Trh poštovních služeb loni zvýšil ztrátu na 2,6 miliardy

česká pošta
česká pošta
• 
ZDROJ: Rasch Jan/Euro

ČTK

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Trh poštovních služeb v tuzemsku se v roce 2014 propadl do ztráty 2,6 miliardy korun, zatímco o rok dříve to bylo necelých 100 milionů korun. Tržby doručovatelských firem za poštovní služby se zvýšily o více než miliardu na 14,1 miliardy korun, největší podíl na tržbách měla Česká pošta. Vyplývá to z dnešních údajů Českého telekomunikačního úřadu.

Investice do poštovních služeb se loni snížily z 1,2 miliardy na 365 milionů korun. Náklady se zvýšily o 3,5 miliardy na 16,7 miliardy korun.

Objem přepravených poštovních zásilek v posledních letech přitom stále klesá. Důvodem je zejména nahrazování poštovních služeb elektronickými službami, jako jsou e-maily, datové zprávy, SMS a MMS. Například počet zásilek o hmotnosti do dvou kilogramů v minulém roce klesl o 12 procent na 441 milionů. Ztráty operátoři kryli výnosy z jiných komerčních služeb.

Počet přijatých reklamací se zvýšil loni o čtvrtinu na 205 tisíc. Z toho bylo přes 40 tisíc oprávněných, což je o pět tisíc více než v předchozím období.

Celkem 18 operátorů

Na trhu na konci minulého roku působilo celkem 18 poštovních operátorů, což je o čtyři více než v roce 2013. Dva operátoři naopak loni činnost ukončili. Trh je od roku 2013 plně liberalizovaný, největší podíl přes 90 procent má stále Česká pošta. Mezi další velké hráče patří Mediaservis, Česká distribuční, DPD nebo Messenger.

Autor: ČTK

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.