Úspěšné tažení: Reklam na zahraniční sázkovky ubylo
„Počet výskytu inzerátů postupně klesá od té doby, co jsme se tomu začali systematicky věnovat,“ říká šéf asociace Martin Hermann. Asociace sama takovou reklamu vyhledává a poskytovatelům inzertního prostoru vysvětluje, že porušují zákon.
„Už samotný fakt, že je upozorníme, znamená odstranění reklamy. Většina z nich vůbec neví, že porušuje zákon,“ dodal.
Podle statistik asociace za čtyři roky narazila na téměř 1400 webových stránek v češtině, které buď sázení u zahraničních firem umožňovaly, nebo inzerovaly. Ve spolupráci s webhostingovými firmami a dalšími subjekty asociace dosáhla zrušení zhruba osmi stovek z nich, tedy téměř tří pětin.
Už samotný fakt, že je upozorníme, znamená odstranění reklamy
Další ránu zahraničním sázkovkám pak zřejmě zasadí novela zákona o regulaci reklamy, kterou nedávno podepsal prezident Miloš Zeman. Novela zakazuje nejen reklamu na sázkové projekty firem bez české licence, ale i zadávání a zpracování takových inzerátů.
Na druhou stranu ale zahraniční firmy nabízející sázení přes weby bez národní licence by měly dostat šanci si o ni požádat. Umožnit by jim to měl nový zákon o hazardu, který nedávno schválila vláda.
Některé zahraniční on-line sázkové kanceláře přitom skutečně působení v Česku omezily. Jedna z největších světových firem v oboru bwin se z českého prostředí stáhla loni na jaře. „V Česku již nějakou dobu neinzerujeme. V tuto chvíli čekáme, jak se to vyvine s novou regulací. Pokud se na jejím základě bude dát získat licence za rozumných podmínek, pak se zamyslíme nad další inzercí a marketingem,“ uvedl za dalšího velkého hráče v oboru betfair Martin Lyčka.