Vymřou v roce 2016 klasické reklamní poutače?

Vymřou v roce 2016 klasické reklamní poutače?

Vymřou v roce 2016 klasické reklamní poutače?

Digitalizace prostupuje prakticky každou částí našeho života. Firmy investují ohromné sumy peněz do webových prezentací, produktových videí a dalšího digitálního obsahu. A funguje to poměrně dobře. Na druhou stranu digitalizace podstatně zatěžuje už tak napjaté rozpočty. Vystačíte si v dnešní době pouze s reklamními poutači?

Digitální kampaň je v začátcích drahá

Chcete-li vytvořit opravdu kvalitní digitální obsah, například formou aplikace, počítejte s investicí v řádu stovky tisíc korun. Do celého procesu navíc musíte zapojit odborníky z řad UX designérů, grafiků, programátorů, textařů a dalších profesí. Následuje testování a k samotnému spuštění dojde často až po roce od započetí vývoje.

Ke zmíněným nákladům připočítejte ještě další na pořízení digitálních zobrazovacích zařízení, jako jsou tablety a obrazovky. Protože by měla být celá kampaň jednotná a působit elegantně, započtěte ještě stojany na tablety, případně totemy nebo držáky na monitory.

V konečném důsledku se náklady na její realizaci vyšplhají ke stotisícovým částkám. Každá společnost si tak musí zvážit, jestli se jí tato investice vyplatí, a zda vůbec má na ni v rozpočtu místo.

Odlišné sdělení v rámci jednoho kanálu

Náklady na digitální kampaň jsou z části jednorázovou záležitostí. V jednom okamžiku můžete vytvořit více reklamních sdělení, které pak promítáte současně. Dynamicky měnící se reklamní obsah je v tomto směru efektivnější, protože v rámci jednoho kanálu oslovuje odlišnými sděleními.

Digital signage navíc umožňuje ovládat reklamní sdělení na všech pobočkách, centrálně a z jednoho místa.

Reklamní poutače jsou nesmrtelné

Vzhledem k nízkým pořizovacím nákladům jsou, a pravděpodobně ještě dlouhou dobu budou reklamní poutače jednou z nejefektivnějších forem reklamy. Svůj pohled na jejich budoucnost sdělil Jiří Hubka, obchodní ředitel společnosti Jansen Display: „Reklamní poutače plní svou funkci už přes 20 let. Jejich tvář se v zásadě nijak nezměnila, a stále zobrazují především printové reklamy. Změnu ale doznal tvar jejich profilu a způsob, jak reklamní sdělení drží.“

Vymřou v roce 2016 klasické reklamní poutače?Vymřou v roce 2016 klasické reklamní poutače?

Print už dávno neznamená plakát nalepený ve výloze nebo stěně prodejny. Takovým dobám naštěstí dávno odzvonilo. Z prodejen mizí nudná, a často až nevkusná prezentace, která ve výsledku nezaujme nikoho.

Moderní technologie prostupují i touto klasickou formou reklamních sdělení, přičemž inovace přišla hlavně v jejich zobrazování. Častěji se využívá podsvětlení, nejvíce formou LED zářivek. Dosahují vysoké svítivosti, jsou energeticky nenáročné a ekologicky šetrné.

Printová prezentace zaujme mnohem více v osvětleném klaprámu, než by si ho lidé všimli v běžném provedení.

Minimalistický reklamní poutač T-Frame

Alternativu ke klasickým printovým reklamám v klaprámech a poutačích představují moderní T-Frame rámy. Fungují na podobném principu, přičemž sdělení zobrazují na potištěné látce. Jejich plusem je navíc bezrámový vzhled, snadné výměna potištěné látky se sdělením a volitelné osvětlení.

T-Frame právě pro svou jednoduchost a minimalismus umísťují luxusní módní značky do prodejen v rámci modernizace a revitalizace prodejních prostor. Jejich instalace je velmi jednoduchá, stejně jako celá obsluha.

Budoucnost je v propojení technologií

Digitální i printová sdělení budou mít v prodejnách stále své místo. Rozhodně nelze tvrdit, že jedna forma je lepší než druhá. I v roce 2016 je totiž spousta drobných prodejců, obchodníků, ale i luxusních značek, které nedají dopustit na jednoduchost a eleganci, jakou právě print nabízí.

Digitální forma sdělení se hodí především pro restaurace nebo prodejny, jejichž nabídka se často mění. Náklady na tisk by v tomto případě byly až neúměrně velké. Často se totiž stává, že už při několikáté změně sdělení investovaná částka překonává náklady na pořízení digital signage.

Kromě samotného využití printu, například při dlouhodobých propagačních akcích, se přímo nabízí jeho společné využití s prvky digital signage. Printové plakáty mohou upozornit na využití tabletu nebo obrazovky zobrazující produktové video. Printová sdělené je možno vytvořit v mnohonásobě větších rozměrech, a tak snáze zaujmout pozornost přítomných.

V situaci, kdy digitál upozorňuje na nabídku, print dotváří atmosféru.

Vymřou v roce 2016 klasické reklamní poutače?Vymřou v roce 2016 klasické reklamní poutače?