Výrobci sportovního oblečení a obuvi Puma klesl zisk o třetinu

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: ctk

Německému výrobci sportovního oblečení a obuvi Puma klesl ve třetím čtvrtletí čistý zisk o 30 procent na 20 milionů eur (540,6 milionu korun). Důvodem byl vývoj směnných kurzů. Tržby bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů naopak ve všech produktových kategoriích rostly. Puma je za firmami Nike a Adidas třetím největším výrobcem sportovního zboží na světě.

Na zisk měl negativní dopad hlavně pokles eura vůči dolaru. Tržby se zvýšily o 3,1 procenta na 914,4 milionu eur. Přispěl k tomu dvouciferný procentní růst v Latinské a Severní Americe a prodej obuvi. Firma se v posledních dvou letech odvrací od módního oblečení a oblečení pro volný čas a opět se více orientuje na sportovní oblečení a obuv. Ve třetím čtvrtletí rostl hlavně prodej sportovního zboží, v čele s běžeckými botami.

Puma stejně jako další výrobci sportovního oblečení vyrábí v Asii a při výrobě platí dodavatelům v dolarech. Na jejím prodeji však mají mnohem vyšší podíl rozvíjející se země, jejichž měny většinou v poslední době oslabily vůči dolaru. To má negativní dopad na ziskovou marži, uvedla agentura Reuters.

Puma očekává, že silný dolar stáhne její provozní zisk za celý letošní rok na 80 milionů až 100 milionů eur z loňských 128 milionů eur. Věří však v oživení v příštím roce díky novým produktům, jako je řada pro ženy navržená ve spolupráci se zpěvačkou Rihannou a běžecké boty, které propaguje sprinter Usain Bolt.