Výrobu snowboardů drtí krize

ilustrační foto (Profimedia.cz)

ilustrační foto (Profimedia.cz) Zdroj: Profimedia.cz

Robert Šimek , Profit

Roku 2004 se v českých kinech objevil film Snowboarďáci a Vojta Kotek s Jirkou Mádlem nastartovali nebývalý zájem o snowboarding. Po osmi letech je ale všechno jinak. Lidé kvůli krizi šetří a nekupují to, co k životu nutně nepotřebují. Prodej snowboardů se téměř zastavil.

Novoměstská firma Sporten, největší český výrobce lyží, má snowboardy stále v nabídce. Podle slov jejího ředitele Jána Hudáka je ale zájem zanedbatelný. „Ve vývoji nových modelů pokračujeme, ale tisíce prken, jako tomu bylo kdysi, už rozhodně neprodáváme,“ potvrzuje Hudák. Trend je podle něj celosvětový a problémy mají i zahraniční výrobci, včetně těch čínských. I snowboardy vyrobené z méně kvalitních materiálů jsou totiž drahé.

Sporten si je tohoto problému vědom, zaměřuje se tedy především na výrobu luxusnějších modelů, u kterých počet prodaných kusů nehraje takovou roli. „Do Německa vyvážíme snowboardy i pod jinými značkami, letos to ale bude bída,“ předpovídá ředitel.

 

Snowboarding je u nás stále poněkud extravagantním druhem sportu. V počátcích své existence byl brán spíš jako módní výstřelek a zimní střediska nedovolovala snowboardistům ani vstup na vleky. Teprve v 90. letech se snowboarding stal masovou záležitostí a vývoje nových technologií se chopily i zavedené lyžařské koncerny, díky nimž se vybavení pro tento sport začalo rozrůstat s nebývalou dynamikou. Současná krize ale snowboardům nepřeje a zájem o ně celosvětově klesá.