Za deset let se na Aukru prodalo zboží za 24 miliard

Aukro a jeho kampaň na Vánoce 2011 (archivní foto)

Aukro a jeho kampaň na Vánoce 2011 (archivní foto)

Obchodní portál Aukro slaví deset let na trhu. Aktuálně registruje 3 miliony uživatelů, kteří každou minutu koupí 22 položek.

„Deset let fungování znamená 64 milionů vystavených položek celkem. Nejčastěji lidé nakupují oblečení a doplňky, vybavení pro dům a zahradu, sběratelské předměty a počítače,“ říká za Aukro Michaela Papežová. Za oblibou Aukra vidí Papežová nízké riziko pochybného obchodu. „Aukro má zavedený Program ochrany kupujících, který se o případné problémové transakce stará. Drtivá většina nákupů na Aukru však probíhá v pořádku, konkrétně je to 99,98 procenta všech transakcí.“ Pro obchodní portál jsou zasádní aukce, i když to neplatilo vždy. “V minulosti bylo období, kdy byly dražby mírně v útlumu, byť jejich dlouhodobá obliba je nesporná. V loňském roce představovaly 41 % našich tržeb. Z toho je patrné, že už si zákazníci zvykli nakupovat i nové zboží za klasické pevné ceny,” říká ředitel Milan Kučera.

Co dál? Chytré technologie a profesionální prodejci

Do budoucna se chce společnost zaměřit na nakupování i i prodej přes mobilní zařízení. „Nákupy přes mobily a tablety už představují celých 10 procent všech našich prodejů a jsme si jistí, že tento podíl se bude dál strmě zvyšovat,“ uvádí Papežová.

V plánech do další dekády jsou zahrnuti také profesionální prodejci. “V blízké době budeme pro profi prodejce spouštět speciální stránky, které budou určeny výhradně pro ně a budou obsahovat analytické nástroje a rady pro úspěšné obchodování. Naším cílem je představit jim Aukro jako plnohodnotný prodejní kanál. Navíc díky počtu návštěvníků i registrovaných uživatelů je zobrazení nabídky na Aukru velkou konkurenční výhodou. Profesionální prodejci a firmy jsou pro Aukro jedním z důležitých pilířů obchodu, relativně malá skupina těchto prodejců na Aukru (15 %) tvoří až tři čtvrtiny celkového obratu,” řekl Kučera serveru tyinternety.cz.