Aktualizováno: Začátek konce Electro Worldu. Na e-shopu začal před sloučením s Datartem výprodej
Prodejce elektroniky Electro World vyzval zákazníky, aby začali čerpat své věrnostní body na nákup zboží na e-shopu. Program jako takový totiž s přechodem pod Datart 15. srpna skončí. Zda k tomuto datu dojde také ke sloučení obou značek, ale zatím firmy nepotvrdily. „K tomu, kdy přesně přejde Elektro World pod Datart, zatím nemám informace,“ řekla na dotaz redakce e15 mluvčí Datartu Petra Psotková. Spojení skupin podle ní nyní „přechází do realizační fáze“.
Electro World v souvislosti se svým koncem spustil na e-shopu slevy až do výše padesáti procent. Zatímco již zmiňovaný věrnostní program obchodníka v polovině srpna skončí, dárkové poukázky budou moci zákazníci využívat i po sloučení obou značek na webu a v kamenných pobočkách Datartu. Objednávky u Electro Worldu, které e-shop nestihne před sloučením vyřídit, podle prodejce přejdou automaticky k Datartu.
Podle Psotkové z Datartu má k rebrandingu poboček dojít během následujících měsíců. „Jde o dlouhodobý a náročný projekt z technického, časového i finančního hlediska, a proto jej realizujeme postupně. Současně otevíráme nové a modernizujeme stávající prodejny DATART. Vše navíc probíhá za plného provozu, abychom zákazníky neomezili,“ říká mluvčí.
Do boje proti tržištím
V roce 2014 koupil Electro World největší obchodní řetězec se spotřební elektronikou a domácími spotřebiči na Slovensku, skupina Nay. O sedm let později pohltil Electro Wolrd další obchod s elektronikou – K+B Expert – a navýšil tak počet poboček z původních 19 na 39 poboček. Zvýšení počtu kamenných obchodů slibuje zákazníkům po převzetí Electro Worldu také Datart. Podle údajů na webu by jich mělo být kolem 150 po celém Česku.
Majitelé zmiňované slovenské skupiny Nay a zlínské HP Tronic, pod kterou spadá Datart, oznámili plán vytvořit společný holding pod názvem HP Invest loni v červnu. Reagovat tak chtěli na nástup on-line tržišť. Sloučením se kvůli možnému narušení hospodářské soutěže zabýval ÚOHS, letos v dubnu ale nakonec sloučení povolil.
FLOW: Sledujte nový pořad. Rozhovor s Michaelou Duffkovou a Danem Svátkem o filmu Deník alkoholičky:

„Činnosti spojujících se soutěžitelů se překrývají zejména v oblasti maloobchodního prodeje elektroniky, v níž patří mezi významné subjekty. Jejich společný tržní podíl však nepřesáhne 25 procent, což je hranice, do které se má za to, že spojení nemá za následek podstatné narušení hospodářské soutěže,“ uvedl ÚOHS ve zprávě.
První věrnostní klub
Electro World vstoupil na český trh v roce 2002, kdy otevřel prodejnu v pražském nákupním centru Metropole Zličín. O čtyři roky později spustil vlastní e-shop. V roce 2015 pak spustil vlastní věrnostní klub a stal se jediným prodejcem elektroniky na českém trhu s členskou kartou.
Kromě sbírání bodů za nákupy obchod začal nabízet například elektronickou archivaci účtenek nebo možnost výměny produktů do hodnoty 1000 korun mimo zákonnou třicetidenní lhůtu. V roce 2021 podle účetní závěrky společnosti přesáhl věrnostní klub Electro Worldu hranici 600 tisíc členů.