Zájem o zájezdy v maximálním luxusu výrazně roste

Dovolená za milion. Chorvatsko není u boháčů
v módě. Chtějí za luxusem či exotikou

Dovolená za milion. Chorvatsko není u boháčů v módě. Chtějí za luxusem či exotikou Zdroj: Profimedia.cz

Lidí, kteří chtějí ojedinělý zážitek mimo rámec katalogových nabídek, přibývá. Vyznavači maximálního luxusu se v Česku zatím sice počítají pouze na stovky, každoroční přírůstky jdou ale do desítek procent. „V kategorii luxusního cestování je nárůst znát nejvíce. Důležité také je, že náročná klientela má stabilní kupní sílu a cestování patří k aktivitě, kterou si dopřává pravidelně,“ uvedl mluvčí skupiny Fischer Jan Osúch.

Fischer je příkladem velké cestovky, pro kterou jsou hlavní běžné letecké zájezdy pro širokou veřejnost. Pro nejbohatší ale založila přede dvěma lety značku Privileq, jejíž služby dosud využilo přes dvě stě lidí. Například prodloužený víkend v Itálii tu lze pořídit nejčastěji za sto tisíc korun.

Naopak výhradně na milionáře vsadil před několika lety zakladatel Exclusive Tours David Eder. „Sektor luxusního cestování v České republice dlouhodobě roste, a to i navzdory nedávnému období krize. Jen v roce 2013 naše společnost zaznamenala nárůst tržeb o bezmála 50 procent,“ říká Eder. Služeb jeho firmy loni využilo několik stovek klientů, téměř polovina zájezdů se přitom prodala za více než 250 tisíc korun. Každý dvacátý zákazník utratil více než milion korun, každý pětadvacátý si dopřál soukromý tryskáč.

Nejoblíbenější jsou prý ostrovy v Indickém oceánu, necelá třetina solventních dovolenkářů si vybírá Evropu. Nikoli ovšem Chorvatsko, ale nejčastěji Řecko a Francii. „Žádný požadavek na individuální službu našich klientů pro nás není podivný,“ říká Hynek Špinar z Eso Travel, když je tázán na nejrozmařilejší nápady cestující smetánky.

Eso Travel šije na míru nejméně polovinu všech svých zájezdů. I zde četnost požadavků na individuální služby roste. „Vysvětlujeme si to několika faktory. Češi jsou stále zcestovalejší a vědí lépe, co chtějí, a hlavně, co nechtějí. Na cestování vydávají více prostředků, za což požadují vyšší komfort dopravy, ubytování a standard služeb,“ doplnil Špinar.

Vedle klasiky, jako jsou Maledivy, Seychely nebo Francouzská Polynésie, jmenuje i luxusní safari lodge v Tanzanii nebo Botswaně. Eso Travel přede dvěma lety přišla jako první s cestou kolem světa pronajatým letadlem, která je vždy dlouho dopředu vyprodána. Základem byznysu je diskrétnost, jména klientů se objeví na veřejnosti jen zřídka. Tak se například Luxury Travel chlubí na svých stránkách Václavem Klausem.