Zisk Carlsbergu klesl, východoevropský trh piva dál klesá

Carlsberg

Carlsberg Zdroj: CC BY-NC-SA 2.0: Peter Kirkeskov Rasmussen via Flickr

Zisk dánského pivovaru Carlsberg v prvním pololetí tohoto roku klesl a skončil pod očekáváním analytiků. Výsledky čtvrtého největšího světového producenta piva podkopalo chladné počasí v severní Evropě a pokračující pokles východoevropského trhu, uvedla firma.

Pololetní provozní zisk firmy se snížil meziročně o 12 procent na 3,58 miliardy dánských korun (DKK, zhruba 13 miliard korun). V samotném druhém čtvrtletí klesl o 19 procent na 2,9 miliardy DKK a byl asi deset procent pod odhadem analytiků oslovených agenturou Reuters. Tržby za pololetí zůstaly beze změny na 32,4 miliardy DKK.

Carlsberg uvedl, že v celém roce nebude silný výkon asijských trhů schopen nahradit slabost v západní Evropě a potíže na východě Evropy. Firma proto snížila odhad celoročního zisku a uvedla, že připravuje kroky k posílení své finanční stability. Akcie společnosti po zveřejnění výsledků klesly o sedm procent a míří ke své nejhlubší jednodenní ztrátě od srpna 2011.

Carlsberg je nyní pod tlakem zejména kvůli propadu na ruském trhu, kde je firma jedničkou pivního trhu. Carlsberg již v zemi zavřel dva pivovary a snížil kapacitu produkce o 15 procent. Carlsberg je čtvrtým největším producentem piva na světě. Mezi jeho nejznámější značky patří Carlsberg, Tuborg, San Miguel či Kronenbourg. V České republice Carlsberg loni koupil jednapadesátiprocentní podíl v Žateckém pivovaru. Dánská společnost už také řadu let úzce spolupracuje s Budějovickým Budvarem.