Account Director stojí podle AKA okolo 2 400 korun na hodinu

Jiří Janoušek zahajuje 15. předávání cen EFFIE

Jiří Janoušek zahajuje 15. předávání cen EFFIE Zdroj: Petr Hasman

Podle Asociace komunikačních agentur, která dokončila statistické šetření výše průměrných ceníkových hodinových sazeb členských agentur, se hodinová cena Account Directora v reklamní agentuře pohybuje okolo 2 400 korun.

Práce Account Managera v reklamní agentuře stojí necelých 1 700 a Account Executiva přes 1 100 korun. Lépe jsou pak ohodnocováni zaměstnanci kreativních oddělení: hodina Creative Directora se pohybuje okolo 2 660 a seniorního Art Directora i seniorního copywritera 1 750 korun.

Práce Account Executiva se v průměru hodnotí na více než 1 100 korun, juniorního Art Directora na 1 240 a juniorního copywritera na 1 320 korun.

Asociace komunikačních agentur je výběrovou organizací, ve které jsou sdruženy zejména velké a střední agentury, jejichž členství je podmíněno splněním kvalitativních i kvantitativních kritérií. Počet členů se v posledních letech ustálil mezi 70 – 75 agenturami; z nich přibližně 40 % tvoří součást nadnárodních sítí a jsou vlastněny zahraničním kapitálem zatímco necelých 60 % tvoří velké a střední agentury české.