AKA vyhlásila patnáctou EFFIE

Z vyhlášení EFFIE 2010

Z vyhlášení EFFIE 2010

Uzávěrka přihlášek do ročníku 2011, který je rozšířen o kategorii „Malý rozpočet“, je 22. července.

Asociace komunikačních agentur (AKA) vyhlásila 15. ročník soutěže EFFIE. V klání o nejefektivnější reklamu, se porota rozhoduje podle měřitelných, doložitelných výsledků a hodnotí přínos reklamních agentur pro oblibu, růst a ziskovost značek. Uzávěrka přihlášek je 22. července, dvoukolové hodnocení 15 člennou porotou, v níž jsou zastoupení zadavatelé, společnosti na výzkum trhu a média, bude ukončeno do poloviny září. Galavečer se koná na závěr konference Forum media.

Prezidium AKA na svém posledním zasedání v roce 2010 projednalo a schválilo rozšíření soutěžních kategorií EFFIE 2011 o kategorii „Malý rozpočet“. Kategorie je určena pro kampaně, jejíchž externí náklady nepřesáhly 1 milion Kč a nejsou z oblasti sociálního, kulturního a ekologického marketingu. Přihlášené práce nebudou soutěžit paralelně v dalších kategoriích EFFIE.

EFFIE se podle licence postupované zakladatelskou společností v USA se koná ve 36 zemích a v Evropě má i své kontinentální finále EuroEFFIE pořádané každoročně v Bruselu.

V České republice byl uspořádán první ročník v roce 1997, kdy AKA získala licenci od americké společnosti AMA N.Y. V prvním ročníku soutěžilo 23 kampaní. Do čtrnáctého ročníku v roce 2010 se přihlásilo 62 kampaní vytvořených 13 agenturami. Nejobsazenější byla kategorií A. Potraviny a nápoje, kam bylo zasláno 22 přihlášek.