Cannes: První Grand Prix uděleny

Cannes Lions

Cannes Lions

Porotci na mezinárodním festivalu reklamy ve francouzském Cannes udělili ceny v kategoriích Press, Design a Cyber.

Kategorie Design letos zaznamenala celkem 1297 přihlášek, v kategorii Cyber to bylo 2600 kampaní a v boji o lvy v kategorii Press se utkalo celkem 4819 přihlášek.

Hlavní cenu v kategorii Press porota v čele markem Tutsselem (Leo Burnett Worldwide, Chief Creative Officer) udělila agentuře AlmapBBDO z brazilského São Paula za billboardovou kampaň „Bono, Eminem, Amy, Britney and Marilyn“. Porotci také rozdali 10 zlatých, 21 stříbrných a 39 bronzových lvů.

V kategorii Design se raduje belgická agentura Happiness Brussels, která získala Grand Prix za zpracování kampaně „IQ Font“ pro Toyotu. Porota, které předsedal Steff Geissbuhler (C&G Partners, Partner), dále udělila 20 zlatých, 17 stříbrných a 20 bronzových lvů.

V kategorii Cyber měla porota v čele s Jeffem Benjaminem (Crispin Porter + Bogusky, Chief Creative Officer) složitější situaci, protože musela udělit hned dvě hlavní ceny. Z první z nich za webové a interaktivní kampaně se raduje agentura DDB Stockholm (kampaň „The Fun Theory“ pro Volkswagen Švédsko), druhou – v kategorii „jiných interaktivních digitálních médií“ – porota udělila agentuře Wieden+Kennedy z Portlandu v USA za kampaň Chalkbot pro Nike.

Slavnostního ceremoniálu se účastnil i Mark Zuckerberg, zakladatel a CEO Facebooku, který obdržel prestižní cenu Mediální osobnost roku.