Češi na internetu: Více online nakupování, Facebooku a hudby

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: profimedia.cz

U tuzemských uživatelů internetu roste obliba sociálních sítí, online nákupů a poslechu hudby. Naopak klesající tendenci dlouhodobě zaznamenává instant messaging, tedy využívání chatovacích klientů jako ICQ, MSN a dalších. Meziroční trendy mezi lety 2008 a 2012 přináší aktuální studie společnosti Mediaresearch zpracovaná pro SPIR. Od počátku projektu se výzkumu zúčastnilo více než 38 tisíc respondentů využívajících internet starších 10 let.

Z průzkumu vyplývá několik dlouhodobých trendů v chování internetových uživatelů. Výsledky reflektují například skutečnost, že čím dál více internetových uživatelů je aktivních na sociálních sítích. Od roku 2008, kdy Facebook a jemu podobné sociální sítě používalo v Česku pouhých 12 % ze všech uživatelů internetu, se účast na těchto webech zvýšila v roce 2012 až na 54 %.

Podobný trend zaznamenávají také servery umožňující online nákupy, ačkoli jejich meziroční nárůst v oblíbenosti již není tak výrazný jako u sociálních sítí. V roce 2012 nakupovalo online zhruba o 14 % více internetových uživatelů než v roce 2008. Čím dál více populární je také poslech hudby online, který v současnosti preferuje o 6 % více uživatelů než v roce 2010.

Češi na internetu 2008 až 2012Češi na internetu 2008 až 2012