Češi při plánování dovolené hledají na Googlu hlavně Chorvatsko a Egypt

Přístav na chorvatském ostrově Hvar

Přístav na chorvatském ostrově Hvar Zdroj: CC BY 2.0: Alex Proimos

Z hlediska vývoje vyhledávání klíčových přímořských dovolenkových destinací českými turisty v období od loňského dubna do letošního srpna dominuje Chorvatsko. Na konci léta je pak velký zájem také o Egypt, jak zjistila výkonnostní agentura Performics, která sledovala zájem o tyto destinace na vyhledávači Google.

„Nejčastěji vyhledávanými slovy jsou dovolená a last minute, a to hlavně v letních měsících. Češi se naučili nakupovat dovolené na poslední chvíli, a sledují tak zajímavé cenové nabídky, díky kterým mohou ušetřit značnou část finančních prostředků,“ říká Katarina Snopcokova, Performance specialist z agentury Performics a dodává: „Dalším často vyhledávaným heslem je all inclusive, které je zadávané v průběhu celého roku s mírným navýšením během léta.“

Výkonnostní agentura Performics se prostřednictvím svého patentovaného nástroje Socialtools zaměřila také na sledování Facebooku. Z pěti výše uvedených destinací má oficiální facebookové stránky pouze Chorvatsko a Tunisko, a to s podobným počtem fanoušků – více než 24 000. U obou případů slouží stránky jako fórum, kde si fanoušci vzájemně radí a dávají si doporučení na výlety, ubytování a lokality. Celkově jsou fanoušci obou stránek ve větší míře ženy (Tunisko – cca 80 %, Chorvatsko – cca 70 %). Návštěvníci stránek do diskusí během roku přispívají u obou případů nejvíce v červnu a červenci.