Česká televize si pořídí software pro rezervaci a prodej reklamy

POD ZÁKONEM: Česká televize se v rámci samoregulace rozhodla prozatím nevyužívat ke komerčním účelům povoleným zákonem
dětský kanál ČT :D

POD ZÁKONEM: Česká televize se v rámci samoregulace rozhodla prozatím nevyužívat ke komerčním účelům povoleným zákonem dětský kanál ČT :D Zdroj: Jan Hrouda

Česká televize vypíše tendr na nákup softwaru pro rezervaci a prodej reklamního prostoru. Výběrové řízení souvisí s loňským ukončením spolupráce s firmou Media Master, která kompletní reklamní agendu ČT v minulosti zajišťovala. Podle předběžných informací ve věstníku je odhadovaná hodnota zakázky 2,8 milionu korun.

Předmětem zakázky je poskytnutí licencí na software k prodeji a rezervování televizního reklamního prostoru, jeho instalace, technická podpora i rozvoj podle potřeb ČT po dobu trvání smlouvy. Systém má umožnit mj. přijímání objednávek, provádění rezervací, správu reklamních kampaní i následnou fakturaci. Smlouva bude uzavřena na dobu neurčitou s možností výpovědi.

ČT ukončila spolupráci s externí firmou v loňském roce jako následek dřívějšího zákonného omezení objemu reklamy a obchodních sdělení. „Pro Českou televizi, stejně jako pro Media Master, již nebyla společná kooperace po omezení reklamního prostoru výhodná. Dohoda o jejím ukončení je tak logickým krokem, na kterém se obě strany shodly,“ uvedl loni v červenci obchodní ředitel ČT Hynek Chudárek.

Veškeré reklamní aktivity ČT nyní vykonává obchodní oddělení, které je v některých případech nuceno oslovit i externí firmy. V minulém měsíci televize například oznámila, že hledá prostředníka při zadávání takzvané barterové reklamy. S ohledem na zákon o veřejných zakázkách si totiž nemůže zajistit tyto smlouvy sama, aniž by přitom musela vypisovat výběrové řízení.

Nynější zakázka je podle informací ve věstníku vypsána především kvůli technické náročnosti. „S ohledem na specifičnost a odbornost takového systému není Česká televize schopna vyvinout takový systém prostřednictvím vlastních zaměstnanců,“ uvedla v podkladech k zakázce.

Příjmy z reklamy však nejsou pro toto veřejnoprávní médium prioritou číslo 1. „Naším cílem je financovat dětský kanál čistě z koncesionářských poplatků. Nicméně definitivní rozhodnutí učiníme v rámci schvalování rozpočtu na rok 2014,“ řekl Strategii již vloni v září Petr Dvořák, generální ředitel České televize v souvislosti s rozjezdem dětského kanálu ČT :D.

Česká televize má letos hospodařit s vyrovnaným rozpočtem 7,054 miliardy korun. Příjmy z reklamy očekává ve výši 92,4 milionu korun.