Česko má nové turistické logo

Nové logo CzechTourism

Nové logo CzechTourism Zdroj: CzechTourism

"Podařilo se nám logo zapojit do samotného sdělení. Když jsme se tímhle směrem vydali, nastala exploze nápadů," řekl Pavel Zelenka z Marvilu
Nové logo obklopené konkurencí
Takhle by nová značka mohla vypadat v outdoorových kampaních
Nová značka na dárkových předmětech
Takhle by nová značka mohla vypadat v outdoorových kampaních
5
Fotogalerie
Česká republika mění po více než 11 letech své turistické logo a vizuální styl. Vítězný návrh, který se inspiruje Facebookem a jeho lajkováním, vytvořilo grafické studio Marvil. Nový vizuální styl za 2,5 milionu korun se začne naplno používat od ledna 2013.

Na vytvoření nového vizuálního stylu, který by měl zvýšit znalost a atraktivitu Česka, vypsala agentura CzechTourism dvoukolové výběrové řízení. Přihlásilo se dvanáct subjektů, do užšího výběru postoupilo šest studií a agentur: HMS, Marvil, DDMen, Dynamo Design, Aleš Mička a Konektor. „Výběrové řízení bylo otevřeno všem, kteří mohli prokázat zkušenosti s tvorbou vizuálního stylu, nejdůležitějším hlediskem při výběru vítěze byla cena, ale podmínkou byla například i funkčnost návrhu,“ řekl ředitel odboru Strategie a marketingové komunikace CzechTourismu Marek Mráz.

Hodnocení komise složené z odborníků na grafický design a zástupců CzechTourismu proběhlo 15. června a vítězem bylo vyhlášeno grafické studio Marvil, jehož nabídka v hodnotě 2,5 milionu korun byla podle slov zástupců CzechTourismu nejnižší. „Náš návrh je inspirován Facebookem, to je zjevné na první pohled a dojde to každému,“ představil novou destinační značku kreativní ředitel studia Marvil Pavel Zelenka. Podle něj nové logo řeší nevýhodu dvouslovného názvu České republiky, je hravé, má nadsázku a dokáže přitáhnout. „Navíc jsme se při tvorbě návrhu chtěli vyhnout přežitým a kýčovitým obrázkům, zvolili jsme jednoduchý typografický styl,“ řekl Zelenka.

Studio Marvil bylo založeno v roce 1995 a k jeho nejznámějším realizacím patří logotyp a vizuální styl ČEZ, Lesů ČR, Linky bezpečí nebo kurýrní služby Messenger. Loni pozvala studio jako jediného českého zástupce do výběrového řízení na nové logo pražská zoologická zahrada.

O tom, jak výběr probíhal, se dočtete zde:

Nový vizuální styl začne CzechTourism naplno využívat až v lednu 2013. Do té doby uplynou zákonné lhůty pro podání námitek a vítěz tendru svůj návrh zapracuje do dokumentů a aplikací ve dvou jazykových mutacích. Konkrétně půjde o návrh webové prezentace, tiskovin veletržní prezentace, nebo dárkových předmětů.