ČT chce s radou pro vysílání jednat o měření hlasitosti reklamy

Petr Dvořák

Petr Dvořák Zdroj: profimedia.cz

Česká televize chce s Radou pro rozhlasové a televizní vysílání probrat, jakým způsobem rada hlasitost měří a jak ji hodnotí.

Na zasedání Rady ČT to uvedl generální ředitel Petr Dvořák. Šéf ČT se tak vyjádřil k dopisu, ve kterém RRTV na začátku srpna veřejnoprávní televizi upozornila, že vysíláním příliš hlasité reklamy porušila zákon.

„Problém je technického rázu, protože procesory, které ovlivňují hlasitost, nereagují ze vteřiny na vteřinu. Je otázka, jakou metodiku RRTV pro své měření a vyhodnocení používá,“ uvedl Dvořák s tím, že ČT nemá zájem zvyšovat hlasitost reklamních bloků. „Máme jich tak málo, že by nám to za to ani nestálo,“ podotkl ředitel. ČT podle zákona předloni v říjnu přestala vysílat reklamu na kanálech ČT1 a ČT24.

RRTV měření hlasitosti reklamy zahájila v červnu po nabytí účinnosti novely zákona a nové vyhlášky. Zároveň získala pravomoc provozovatelům za porušení zákona uložit pokutu až pět milionů korun. Rada při monitoringu může sledovat až 25 programů současně, v praxi by však nebyla schopná veškerý materiál vyhodnocovat, proto postupuje výběrově.

Upozornění na porušení zákona kromě ČT vydala rada také televizi Barrandov. Ta k tomu v červenci uvedla, že systém prověřuje a případné nedostatky dá do pořádku. U provozovatelů Primy a Novy RRTV žádný problém s hlasitostí reklamy z hlediska zákona neobjevila.