ČT :D nechce útočit agresivním programem a komerční prezentací

Nový logotyp chce Česká televize začít postupně používat od 1. září

Nový logotyp chce Česká televize začít postupně používat od 1. září Zdroj: archiv CT

Česká televize představila bližší informace o novém dětském kanálu ČT :D, který by měl být spuštěn 31. srpna. Pro malé diváky bude stanice vysílat mezi šestou hodinou ranní a osmou večerní, poté ho na stejném kanále vystřídá další novinka ČT – kulturní ČT art.

Do září bude mít dětský kanál totiž zajištěné pokrytí na zhruba 82 procentech území republiky. „Nicméně to ještě není ideální stav a bude se dokrývat dál,“ uvedl výkonný ředitel Petr Koliha. „Nechceme vysílat Pokémony a Robocopy. Některé seriály asijské provenience, kde je násilí prvotní zápletkou, která by děti měla bavit, bych tam nerad viděl,“ doplnil generální ředitel České televize Petr Dvořák. Déčko by podle něho mělo být bezpečným přístavem, kde na děti neútočí ani agresivní program, ani agresivní komerční prezentace. S tím souvisí i zamýšlené omezení reklamy a sponzoringu, jak Česká televize uvedla.

Ani po spuštění dětské televize však vysílání pro děti z ostatních programů České televize nezmizí, zůstanou víkendové bloky na Jedničce, kde také budou moci diváci sledovat vánoční pohádky. Večerníček dětem popřeje dobrou noc zpočátku souběžně na ČT :D i na ČT2.