CzechTourism mění logo po téměř deseti letech. Reaguje tak na vývoj mezinárodního trhu a výsledky výzkumů o vnímání České republiky očima cizinců, kteří současnou podobu vnímají ve srovnání s ostatními logy jako velmi konzervativní. Budoucí logo se stane základem jednotného vizuálu propagace Česka jako atraktivní turistické destinace a bude určeno především pro prezentaci v zahraničí
„Chceme, aby soutěž byla plně transparentní, naším zájmem je, aby se do ní přihlásilo co nejvíce uchazečů a porota mohla vybírat z kvalitních návrhů. V nedávné době změnilo úspěšně své logo například Slovinsko, Maďarsko či Německo a pokud chceme zůstat konkurenceschopní, musíme se vydat stejnou cestou,“ uvedl k projektu generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.
Návrhy bude hodnotit patnáctičlenná komise složená ze zástupců agentury CzechTourism, ministerstva pro místní rozvoj, ministerstva zahraniční nebo Českých center. Odbornou veřejnost v porotě zastoupí například lektor VŠE a bývalý ředitel Asociace reklamních agentur Jiří Mikeš. Vítěz získá jeden milion korun, oceněni budou také autoři návrhů na druhém a třetím místě.
Výsledky soutěže budou zveřejněny na začátku prosince. Celý projekt rebrendingu bude probíhat až do konce roku 2013 a během tohoto období CzechTourism plánuje spustit i masivní kampaň.