CzechTourism vyhlásí soutěž o nové logo

CzechTourism, logo

CzechTourism, logo

Agentura CzechTourism se téměř po deseti letech chystá změnit destinační značku České republiky. Reaguje tak na výsledky výzkumů o vnímání Česka očima cizinců a na vývoj mezinárodního trhu.

Nové logo by mělo podle CzechTourismu oproti tomu současnému odkazovat na kulturní hodnoty a vést k větším pozitivním asociacím. Vybere ho odborná porota.

Logo nedávno změnila Velká Británie, Slovinsko, ale také Slovensko, Maďarsko a Polsko, s nimiž se Česká republika prezentuje na vzdálených trzích. Soutěž o nové logo vyhlásí CzechTourism v polovině září, vybere ho odborná porota. „Současné logo působí ve srovnání se zahraničím poměrně konzervativně, pokud chceme zlepšit image České republiky jako otevřené, přátelské a rozmanité země, je potřeba naší destinační značku změnit. Rozhodně ale nepůjde pouze o jednostranný krok z CzechTourism, na nové značce chceme spolupracovat jak s odbornou veřejností z oblasti cestovního ruchu, marketingu, ale i s našimi partnery v regionech, s ministerstvem pro místní rozvoj i s ministerstvem zahraničí,“ okomentoval záměry agentury CzechTourism její generální ředitel Rostislav Vondruška. Nutnost oživit logo zdůraznil i přední odborník na reklamu a marketing Jiří Mikeš z Vysoké školy ekonomické v Praze. „Myslím, že není pochyb o tom, že změnit značku České republiky je skutečně potřeba. Nejedná se jen o samotné logo, ubírat bychom se měli cestou jednotného a zastřešujícího brandu především v českém cestovním ruchu,“ řekl Mikeš na diskusním semináři, který k tomuto tématu CzechTourism uspořádal. Agentura v rámci projektu rebrandingu uvítá dialog, nápady i podněty od všech zainteresovaných stran v oblasti cestovního ruchu. S novou destinační značkou CzechTourism následně rozběhne další kampaně na všech trzích, se kterými dnes spolupracuje.