Drtivá většina Čechů se při nakupování řídí letáky

reklama

reklama Zdroj: Repro Strategie

Z výzkumu společnosti Česká distribuční vyplývá, že 93 procent Čechů se při nakupování řídí letáky. Ročně se jich u nás rozdají čtyři miliardy.

Češi milují letáky: 39 procent lidí je sleduje téměř vždy a všechny, dalších 40 procent je prohlíží téměř vždy, ale jen vybrané. Občas sleduje letáky 17 procent respondentů, tři procenta zřídka a pouhé jedno procento uvedlo, že letáky nesleduje vůbec nikdy. Vyplývá to ze zářijového průzkumu České distribuční, která je lídrem v distribuci letáků v ČR.

„Potvrdilo se, že ČR je letáková velmoc. Ročně se v České republice roznesou více než čtyři miliardy letáků, Češi se o ně zajímají a především podle nich nakupují,“ uvedl Petr Sikora, ředitel České distribuční.

Nabídkami z letáků se při nakupování velmi často řídí 57 procent Čechů, dalších 8 procent dokonce uvádí, že nakupuje výhradně podle nich. Zajímavé nabídky dokážou občas oslovit 28 procent lidí. Jen sedm procent lidí na letáky reaguje zřídka nebo vůbec.

V online průzkumu nákupních zvyklostí 1111 respondentů dále hodnotilo kvalitu roznosu letáků dvanácti maloobchodních řetězců, které je distribuují alespoň jednou týdně. Zároveň se mezi respondenty podařilo najít téměř sedm stovek zájemců o zařazení do panelu kontrolních schránek, který Česká distribuční provozuje za účelem interních kontrol kvality distribuce.