Duhová kulička změnila barvy

Duhová kulička

Duhová kulička

Soutěž reklamy Duhová kulička, která se konala v rámci právě skončeného Mezinárodního zlínského filmového festivalu, změnila už potřetí své zaměření: od reklamy pro děti a reklamy všeobecné letos přešla k prezentaci a oceňování filmových trailerů.

Pod názvem „Umění prodat film“ se soutěžilo o nejlepší trailer ke studentskému filmu a o nejlepší marketingový počin v audiovizi. V konkurenci více než 70 přihlášených počinů se podle studentské poroty vítězem stala kampaň připravená pro film Lóve slovenskou agenturou Made by Vaculik. Porota ocenila především působivé oslovení cílové skupiny a také upozornění na etický problém pirátství.

Na druhém místě se ocitl teaser k dokumentárnímu filmu Vše pro dobro světa a Nošovic. Třetí místo soutěže obsadil plakát k filmu Dům, který porota ocenila za hravé využití tematických prvků. Speciální ocenění poroty patří kampani k filmu Alois Nebel. „Byla to velice komplexní a promyšlená propagace, která doslova budovala Nebel kult“, řekl Strategii porotce Jakub Machala.

Cenu Young Marbles České spořitelny – soutěž o nejlepší studentský trailer - získal Jonáš Vacek z Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně (na fotografii s cenou) za trailer k filmu Janek a Anežka. Součástí Kuličky byly i letos semináře. Jedním z přednášejících byl americký novinář Robert Marich, který nový koncept přehlídky komentoval takto: „Je skvělé, že se Kulička věnuje marketingu. Vždy se větší důraz klade na scénáře, což je v pořádku, ale další důležité aspekty filmu bývají přehlíženy“.