EFFIE 2013: Nejúspěšnější agenturou je Havas

Večerem provedli Tomáš Měcháček a Tomáš "Tomina" Jeřábek - představitelé bankéřů v kampani Air Bank

Večerem provedli Tomáš Měcháček a Tomáš "Tomina" Jeřábek - představitelé bankéřů v kampani Air Bank

Dvě první a dvě třetí místa znamenají, že se reklamní agentura Havas Worldwide Prague stala jedničkou sedmnáctého ročníku české soutěže o nejefektivnější reklamu. Slavnostní vyhlášení proběhlo v pondělí 18. listopadu v prostorách Kina Lucerna. Moderování se stylově ujali herečtí představitelé bankéřů z kampaně Air Bank, která loni získala zlato.

Letos bylo předáno celkem dvacet ocenění a nejúspěšnější byla nakonec agentura Havas Worldwide Prague. Její zástupci získali zlato za kampaně pro Fidorku a BleskMobil a bronz kampaň pro EKO-EKOM a Domov Sue Ryder. Dobře si vedly také agentury Ogilvy & Mather a Momentum (obě získaly jedno zlato a jedno stříbro) nebo Young & Rubicam (jedno zlato).

Do soutěže se letos přihlásilo 21 agentur se 64 kampaněmi. Z těch porota v prvním kole vybrala čtyři až šest finalistů v každé z kategorií, dohromady shortlist čítal 36 položek. Nejvíc nominací získaly Havas Worldwide Prague a Ogilvy & Mather, následovaly agentury McCann, Wunderman a Momentum. O finalistech rozhodla porota podle měřitelných a doložitelných výsledů dokumentujících přínos reklamních agentur pro oblibu, růst a ziskovost značek.

Pořadatelem EFFIE je Asociace komunikačních agentur, umístění ze soutěže se započítává do hodnocení žebříčku Agentura roku.

Zlato pro Fidorku v kategorii Potraviny:

V kategorii Nápoje nebylo první místo uděleno. Stříbro získal Budějovický Budvar:

Zlato v kategorii Finanční služby získala Česká spořitelna:

Úspěšná bya také kampaň k uvedení BleskMobilu:

EFFIE 2013:

Kategorie Potraviny

1. místo: Vykutálená rošťárna – Havas Worldwide Prague/Mondelez CR
2. místo: BCH Vítězství za příchuť – McCann Prague/Intersnack
3. místo: neuděleno

Kategorie Nápoje

1. místo: neuděleno
2. místo: NE z nás dělá to čím jsme – Kaspen/Jung von Matt/Budějovický Budvar
3. místo: Zlatopramen Radler launch – WMC Prague/Heineken ČR
3. místo: Starobrno – Óda na Kometu – WMC Prague/Heineken ČR

Kategorie Spotřební zboží

1. místo: neuděleno
2. místo: Facebook stránka Samsung Česko a Slovensko – Leo Burnett/Samsung Electronics Czech and Slovak
3. místo: Tantum Verde – rituály – Ogilvy & Mather Morava/ Medicom International
3. místo: Car Store – Mark/BBDO/Mercedes-Benz Česká republika

Kategorie Finanční služby

1. místo: Diriguj s bezkontaktní kartou České spořitelny – Young & Rubicam Praha/ Česká spořitelna
2. místo: Nuly v akci – Momentum Czech Republic/ŠkoFIN
3. místo: AXA Životní pojištění – Leo Burnett AdvertisingAXA ČR

Kategorie Ostatní služby

1. místo: UPC za rohem – Momentum Czech Republic/ UPC Česká republika
1. místo: Obhájce vašich mobilních práv – Havas Worldwide Prague/ Ringier Axel Springer
3. místo: Extra výhody – VCCP/Telefónica CR

Kategorie Malý rozpočet

1. místo: neuděleno
2. místo: Pre-sell Ford B-Max – Wunderman / Ogilvy & Mather / Mindshare/ Ford Motor Company
2. místo: Tipsport aukce – Wunderman/ Tipsport
3. místo: 60 000 příběhů o třídění – Havas Worldwide Prague/EKO-KOM

Kategorie Sociální, ekologický, zdravotní a kulturní marketing

1. místo: Žijeme Londýnem – Ogilvy & Mather/ Česká Olympijská
2. místo: Nejlehčí Direct Mail – DDB/ Sdružení Linka Bezpečí
3. místo: Máš to za pár – Havas Worldwide Prague/ Domov Sue Ryder