Effie: Na špici jsou Stock a OgilvyInteractive

Na letošní Effie se opravdu trošku
přehánělo: Cenu za Malý rozpočet
si přišel kromě OgilvyInteractive
převzít i pan Vratislav s popáleninami
3. stupně

Na letošní Effie se opravdu trošku přehánělo: Cenu za Malý rozpočet si přišel kromě OgilvyInteractive převzít i pan Vratislav s popáleninami 3. stupně Zdroj: Petr Hasman

Stock Plzeň byl se dvěma zlaty a jedním stříbrem hlavní hvězdou slavnostního vyhlášení Effie 2011. Nejefektivnější reklamní agenturou se pro letošek stala OgilvyInteractive se dvěma zlaty. Během večera v barnumském stylu byly poprvé v historii vyhlášeny výsledky v kategorii Malý rozpočet.

„Reklama smí všechno, jen ne nudit,“ půjčil si na úvod slova od Davida Ogilvyho ředitel pořádající Asociace komunikačních agentur Jiří Janoušek a uvolnil pódium Markovi Hlavicovi, aby předal ceny a ve jménu a P. T. Barnuma si při tom trochu zapřeháněl. Zadavatelem, který dosáhl v patnáctém ročníku Effie hned na tři ocenění, byl Stock Plzeň: zlato v kategorii Potraviny a nápoje získala kampaň Amundsen – Etter destillere! (Ogilvy & Mather), stříbro ve stejné kategorii udělila patnáctičlenná porota kampani na Fernet Z (znovu Ogilvy & Mather) a vítězství v nově vypsaném Malém rozpočtu dostal Stock Plzeň společně s agenturou OgilvyInteractive za virální kampaň Shořela továrna na Fernet Stock.

„Zavedením kategorie Malý rozpočet jsme chtěli podpořit zejména úspěšné online kampaně a vítěz je toho výbornou ukázkou,“ řekl Strategii Jiří Janoušek a dodal, že přihlášeno bylo ještě několik zajímavých kampaní, ale ty neměly zřetelné a zcela průkazné výsledky z výzkumu trhu. „Agentury ani zadavatelé tomu v dané době nevěnovali tolik pozornosti, je to jen dětská nemoc, příští rok bude tato kategorie jednou z nejsilněji obsazených,“ předpovídá Janoušek. Zástupci OgilvyInteractive se na pódium vrátili pro další zlato v kategorii Sociální, ekologický a kulturní marketing za kampaň Pomáhat je v módě pro Fórum dárců. Toto a zlato za Malý rozpočet stačily, aby se OgilvyInteractive stala v rámci letošní Effie nejúspěšnější agenturou. Na závěr večera byl historicky popáté udělen titul Adman, in memoriam byl oceněn dlouholetý ředitel agentury OMD a zakladatel domácí mediální scény Vladimír Zeman.

Slavnostní večer na Žofíně skončil a nemůžu se ubránit dojmu, že letos jsme se opravdové pecky na poli efektivity nedočkali. Asi nejsem sama, koho napadá, jak to vlastně s naší reklamou v současnosti je? „Česká reklama v posledních letech tíhne k přímočarým, pragmatickým řešením s rychlou návratností, taková je poptávka zadavatelů, kteří víc hlídají obrátku peněz a stav hotovosti,“ odpovídá mi Jiří Janoušek. „V Effie se tohle samozřejmě odráží, ale nemyslím, že je to na škodu. Vyžaduje to víc kreativity, vynalézavosti a nápaditosti při volbě strategie a v kombinaci mediálních kanálů. Určitě se šetří na produkci, to může bolet, ale neumírá se na to.“ Tak uvidíme, jestli se na šestnáctém ročníku najde mezi oceněnými kampaň, o které se bude psát a mluvit ještě po finále. Příslibem by mohlo být právě lepší obsazení kategorie Malý rozpočet.

Výsledky Effie 2011Výsledky Effie 2011