Event v luxusním hotelu: největší devízou je servis

Event Sales Manager Natálie Slavíková

Event Sales Manager Natálie Slavíková Zdroj: Jiri Cerny

Pro hoteliéry jsou eventy a firemní akce nedílnou součástí nabídky. Ti kvalitnější si úroveň služeb velmi pečlivě hlídají. Catering zásadně nezadáváme externím agenturám, jméno našeho šéfkuchaře Jiřího Štifta je naší značkou, říká Event Sales Manager Natálie Slavíková z hotelu Mandarin Oriental Prague.

Pětihvězdičkový hotel Mandarin Oriental sídlí v samém centru Prahy na exkluzivní adrese. Jakou roli hraje lokace hotelu pro eventové agentury a pro přímé klienty?

Naši klienti si žádají prostory s určitým géniem loci a umístění na Malé Straně je samozřejmě atraktivní; naše konferenční prostory se nacházejí v barokním křídle hotelu, kde jsou sály Grand Ballroom a Dominicus Hall s přirozeným světlem a nádherná kolonáda Monastery Lounge, která se v létě dá propojit s hotelovou zahradou. Velmi důležitý je však především náš – troufám si říci – vynikající servis a catering, jemuž velí šéfkuchař restaurace Essensia Jiří Štift. Parkování mimochodem není problém, u menších akcí v naší garáži, u větších máme k dispozici několik možností v blízkosti hotelu.

Pro jaký typ klientů je Mandarin Oriental vyhledávaným místem?

Akce nejčastěji pořádáme pro korporátní klientelu. Nedávno jsme měli klienta, českou pobočku mezinárodní společnosti, která se právě atraktivitou místa chtěla před zahraničními zástupci pochlubit a prezentovat. Pro takové akce umíme zařídit i velký prostor – propojením kolonády Monastery Lounge, Grand Ballroom a Dominicus Hall vznikne prostor s celkovou kapacitou až 400 lidí.

Servis je pro všechny organizátory akcí základ. Co umíte zařídit vy?

Myslím, že se směle můžeme měřit s kýmkoli v Praze. Akce jsme schopni zařídit na klíč, pochopitelně ve spolupráci se spolehlivými partnery z řad eventových agentur. Máme vlastní velmi slušné technické vybavení a špičkové F&B, vlastní floristku, v rámci eventů můžeme využít i lázní a jejich produktů, např. na minimasáže. Incentivní klienti často využívají i našich dárkových certifikátů.

Eventové agentury mluví o tom, že jsou v oblibě tematicky zaměřené akce pro firemní a klientské večírky…

Zejména předvánoční období je časem, kdy se i dospělí chtějí cítit trochu jako děti. Všichni víme, že fotky z povedených vánočních večírků bývají hitem firemních newsletterů i nástěnek, je to důležitá teambuildingová akce, ale styl těchto večírků někdy trpí stereotypem. My letos nabízíme několik tematických ladění. Prvnímu jsme dali název V rytmu jazzovém a je návratem do zlaté éry českého předválečného filmu s jeho elegancí, humorem, nadsázkou a šarmem. Hosté se po příchodu ozdobí klasickými dobovými proprietami, dámy dostanou kožešinová boa, šikézní kloboučky, barety a šňůry perel, pánové retrovázanky, měkké klobouky, stylové obroučky brýlí či světácké šály. K atmosféře soirée patří i ta správná hudba, šampaňské, barmani se šejkry a na stříbrných tácech vyložené lahůdky vybrané dle vkusu i rozpočtu klienta. Dál si představte tlumené světlo křišťálových lustrů, třpyt retrobižuterie a záběry z nejslavnějších komedií Oldřicha Nového, Adiny Mandlové a dalších promítané na stěně sálu.

A jaké jsou ty další?

Druhou nabídkou je téma nazvané Pohádkové Vánoce; je skutečně připomínkou dětství. Kromě pohádkových propriet a doplňků, jimiž se hosté budou okamžitě moci identifikovat se svou oblíbenou pohádkovou postavou, je součástí nabídky i „pohádkové“ menu inspirované klasickou českou kuchyní v moderním pojetí. Akce bude doplněna projekcí záběrů z nejpopulárnějších českých filmových pohádek. Nabízíme i exkluzivní kulinářské téma. Aktuálním trendem je dnes tzv. „molekulární kuchyně“, neboli přesněji techno-emocionální kuchyně. Tento progresivní směr užívá netradičních, až laboratorních technických postupů k dosažení originálních gastronomických zážitků. V rámci eventů nabízíme interaktivní kuchařská stanoviště, kde budou naši kuchaři přímo před hosty vyrábět například sladké pochoutky s použitím tekutého dusíku.

Mandarin Oriental Prague patří do nadnárodní skupiny. Čerpáte zkušenosti od sesterských hotelů?

Naše vlajkové lodi, historicky první hotely skupiny, jsou v Hongkongu a Bangkoku a asijské pojetí servisu a částečně i gastronomie a spa je důležitou součástí naší značky. Když klient organizuje eventovou akci a chce ji mít v orientálním stylu, často oslovuje právě nás. Obecně ale koncepty ze zahraničí nepřebíráme, myslíme si, že je vhodnější vymýšlet koncepty přesně na míru zdejším klientům. Například již zmíněné balíčky je možné podle potřeby a zaměření klientů přizpůsobit vizím a cílům eventových manažerů firem.

Mandarin Oriental je především hotelem. Z toho jistě pramení i jistá omezení akcí…

Pořádáme různé typy akcí od svateb až po večírky včetně živé hudby nebo DJs. Jediné omezení platí pro hudební produkci, která musí být ukončena kolem 1. hodiny ranní – kolem hlavního sálu jsou totiž pokoje. Pakliže klient žádá i ubytování, zarezervujeme mu pokoje kolem sálů, a tak je možné akci protáhnout až do rána. Ani vstup nemusí být přes recepci, máme buď separátní přímý vstup do konferenčních prostor z ulice Hellichova, nebo lze zařídit VIP vstup přes hotelovou zahradu.

Předpokládám, že ve vašem hotelu asi neprobíhají tolik zaměstnanecké večírky, ale jde především o klientské akce pro obchodní partnery…

Ano, převažují klientské akce, ale i ty zaměstnanecké se zde pořádají. Je ovšem fakt, že se zde neschází celá firma, ale střední a vyšší management.

Eventoví manažeři se bojí oslovit pro event některý z hotelů z obavy, že půjde o nákladnější akci. Je to tak?

Sice patříme do vyššího standardu, ale pokud už s klientem mluvíme, tak umíme připravit i skromnější nabídku. Pro pořádání akcí je hotel s historickými prostory výjimečný. Zakládáme si především na vstřícném servisu i komunikaci, což by – doufám – potvrdili i naši spokojení klienti.