Evžen Drtina: Svět nám neutekl

Evžen Drtina

Evžen Drtina Zdroj: Archiv autora

Ve srovnání se zahraničím jsme na tom podobně, říká letošní Osobnost českého direct marketingu generální ředitel agentury Wunderman Evžen Drtina. Ocenění dostal od Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu (ADMAZ).

Jak je na tom DM u nás ve srovnání se zahraničím?

Myslím, že se nemáme za co stydět. Přesto, že jsme vybíhali později, myslím, že se nám podařilo náskok srovnat a dnes jsou mnohé kampaně naprosto srovnatelné se světem. A je to určitě i díky tomu, že directmarketing není jen o kreativitě (na kterou slyšíme nejvíce nářků, když se položí otázka o našem srovnání se světem), ale hlavně o strategii, datech, pilotování, nových kanálech, učení se atd., což jsou věci, které nás klienti nechají dělat ve stejném a možná i větším rozsahu než za hranicemi.

Jaké jsou jeho perspektivy v době sociálních sítí?

Já vidím budoucnost v našem oboru pozitivně. Pan Wunderman, kterému se někdy říká „Otec direct marketingu“, začal termín direct marketing používat před 50 lety a nedávno v nějakém rozhovoru řekl, že je s ním teprve na začátku a možnosti jeho rozvoje jsou obrovské. A například sociální sítě - co je to jiného než direct marketing.

Jaké jsou výhody direct marketingu oproti jiným způsobům marketingové komunikace?

Direct marketing se nejvíce přibližuje normální mezilidské komunikaci. Je měřitelný a tím pádem lze tuto komunikaci neustále zlepšovat.