V meziročním srovnání reklama naopak zaznamenala pokles o 14 procent. Za obchodníkem Internet Mall, který v květnu využil reklamní prostor v hodnotě 19,5 milionu korun, se v žebříčku zadavatelů dále umístila Alza.cz s inzercí v hodnotě 13,1 milionu korun a za ní Česká spořitelna, která využila reklamní prostor v hodnotě 12,5 milionu korun.
Desítka největších provozovatelů vystavila on-line inzerci v ceníkové hodnotě 478 milionů korun, z toho nejvíce Seznam.cz se 188,6 milionu korun.
Objem internetové inzerce loni podle dříve zveřejněných odhadů stoupl celkem o desetinu na 14,6 miliardy korun. Za nárůstem kromě bannerové inzerce byly zvýšené investice do vyhledávání a videoreklamy. Nejvyšší, dvojnásobný nárůst zaznamenaly programatické formy prodeje (RTB), tedy automatizovaný algoritmický způsob nákupu a prodeje online mediálního prostoru.