Fotbal na Facebooku: Nejlépe si vede Sparta a Viktoria

Facebookové stránky domácích fotbalových týmů si získávají čím dál tím více fanoušků, kteří je používají ke sdílení svých názorů na jednotlivé týmy a na průběh jednotlivých utkání. Dalším důležitým faktorem je samotná komunikace správce daných stránek na zdi, fanoušci statusy rádi komentují, označují je prostřednictvím funkce „to se mi líbí“ a sdílejí. Největší počet označení, komentářů a sdílení měly ve dnech od 14. do 22. srpna stránky FC Viktoria Plzeň, následovány AC Sparta Praha a SK Slavia Praha.
„Facebookové stránky fotbalových týmů jsme prostřednictvím našeho patentovaného nástroje Socialtools začali sledovat v srpnu a již za 8 dní našeho sledování můžeme konstatovat, že fotbaloví fanoušci jsou na Facebooku velmi aktivní, reagují na jednotlivé zápasy a nemají problém se o své názory prostřednictvím sociální sítě podělit s ostatními,“ říká Social Media Manager z agentury Performics Olga Szélesová a dodává: „Facebookové stránky fotbalových týmů budeme sledovat i v nadcházejících měsících a chceme se více zaměřit na to, jakým způsobem kluby se svými fanoušky komunikují a jak se vyvíjí počet fanoušků v souvislosti s úspěchy, popř. neúspěchy daných týmů.“
Počet fanouškovských likes, komentářů a sdílení
Pozn.: Čísla znázorňují součty všech aktivit (fanouškovských likes, komentářů a sdílení).
V týdnu od 14. do 22. srpna zaznamenaly největší nárůst počtu fanoušků facebookové stránky FC Viktoria Plzeň, a to o 1405. Tento trend pravděpodobně spustilo vítězství týmu v předkole ligy mistrů. Týdenní nárůst počtu fanoušků ostatních týmů se pohyboval v řádu desítek. Více než 100 nových fanoušků si připsaly stránky FC Slovan Liberec, AC Sparta Praha, SK Slavia Praha a FK Teplice.
Nárůst počtu fanoušků od 14. do 22. srpna 2013
Fanoušci se nebojí podělit o svůj názor
Socialtools je patentovaná softwarová aplikace agentury Performics, která sleduje výkonnost a efektivitu vybraných stránek na Facebooku. Socialtools sleduje jak základní metriky, jako je počet fanoušků, likes („líbí se mi“), komentářů či socio-demografický profil, tak metriky mapující aktivitu fanoušků a administrátorů FB stránek. Konkrétně tedy to, jak jsou aktivní na stránkách, o čem píší, jak často píší, co sdílejí, apod. To vše ukazuje pro každou značku zvlášť nebo jako konkurenční srovnání mezi různými brandy.