Hledáme píáristu na týden

Nejlepší PR Mountfieldu zajistí Béda Trávníček a spol.

Nejlepší PR Mountfieldu zajistí Béda Trávníček a spol. Zdroj: Repro Strategie

V poslední době bojovalo hned několik firem o rekord, jak krátce ve svých pozicích vydrží noví manažeři zodpovědní za PR, dobré jméno a positioning svých zaměstnavatelů. Nedostižným se v této disciplíně nakonec ukázal být Mountfield.

Ještě v lednu proklamoval Aleš Hrouda, marketingový šéf tohoto prodejce zahradní techniky, nábytku a bazénů, že dlouhodobou úlohou jejich nového PR manažera Karla Goldmanna bude ukázat, o jak společensky zodpovědnou firmu se jedná. Samotné výběrové řízení prý bylo důkladné a trvalo hned několik měsíců. Uvedená dlouhodobost a odpovědnost trvala ale ve skutečnosti jen pár dnů. Firma pozici PR manažera záhy zrušila, aniž by Goldmann tušil proč.

Napovědět mohlo už to, že si náš domácí obchodník píáristu během relativně krátké doby vybíral podruhé. Od září za Mountfield mluvila Lenka Uzun, která předtím 11 let působila ve společnosti Servodata. Ta po vzájemné dohodě odešla už po dvou měsících.

Dalším, kdo si na vlastní kůži ověřil koncepčnost, jasný a dostatečně férový přístup, je bývalá předsedkyně PR Klubu Viola Baštýřová. Loni 22. června nastoupila do pojišťovny MetLife, po dvou dnech už dokonce slavnostně otvírala její novou centrálu, aby se následující týden ukázalo, že už ve společnosti nepracuje.

Jen o málo déle ve své funkci, jež byla zaměřena na rozvoj positioningu O2, vydržela Jana Studničková, která předtím mimo jiné vedla marketing O2 Slovakia a pracovala i pro značky MobilKom či U:fon. Po měsíci byla nucena odstoupit „z vážných osobních důvodů“, jak sama uvedla.

Dostatečně lidské a trpělivé jednání směrem k zaměstnancům, zejména pokud se týká oblasti komunikace, je bohužel pro mnohé zavedené firmy přítěží. Tak jako si řada marketérů plete PR s inzercí, tak si mnozí z nich možná myslí, že celý obor představuje něco zcela nesrozumitelného, co nemá valný efekt.

Zkušenosti ze zahraničí hovoří zcela jinak, domácím marketingovým mágům ale přece nebude nikdo radit, jak se má taková práce dělat, protože to sami vědí nejlépe. Zbytku zeměkoule pak už nezbývá jen koukat, jak v tom správně chodit a jak třeba i vyzrát na několik naivních uchazečů o pozici tiskového mluvčího v respektované společnosti s dlouholetou tradicí.