Internetová bannerová reklama v dubnu opět rostla

V meziročním srovnání reklama naopak zaznamenala pokles o 13 procent. Za obchodníkem Internet Mall, který v dubnu využil reklamní prostor v hodnotě 14,8 milionu korun, se v žebříčku zadavatelů dále umístil Czc.cz s inzercí v hodnotě 14,5 milionu korun a za ním další e-shop Alza.cz, který využil reklamní prostor v hodnotě 9,6 milionu korun.
Desítka největších provozovatelů vystavila on-line inzerci v ceníkové hodnotě 412,2 milionu korun, z toho nejvíce Seznam.cz se 142,4 milionu korun.
Objem internetové inzerce loni podle dříve zveřejněných odhadů stoupl celkem o desetinu na 14,6 miliardy korun. Za nárůstem kromě bannerové inzerce byly zvýšené investice do vyhledávání a videoreklamy. Nejvyšší, dvojnásobný nárůst zaznamenaly programatické formy prodeje (RTB).
| TOP 10 provozovatelů - inzertní výkon v dubnu 2015 | |
|---|---|
| Provozovatel | Inzertní výkon |
| Seznam.cz | 142 388 875 korun |
| MAFRA | 61 054 737 korun |
| Economia | 44 270 863 korun |
| Mladá fronta | 33 316 737 korun |
| FTV Prima | 29 067 707 korun |
| CZECH NEWS CENTER | 25 860 145 korun |
| CET 21 | 23 449 392 korun |
| Allegro AdMarket | 20 550 049 korun |
| AdActive.cz | 19 020 578 korun |
| Finance media | 13 201 429 korun |













