Internetová bannerová reklama v dubnu opět rostla

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: archiv

Internetová bannerová reklama v dubnu stoupla proti předchozímu měsíci o tři procenta na 454,6 milionu korun v ceníkové hodnotě. Největším zadavatelem byl obchodník Internet Mall. Vyplývá to z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetový rozvoj zajišťuje společnost Mediaresearch.

V meziročním srovnání reklama naopak zaznamenala pokles o 13 procent. Za obchodníkem Internet Mall, který v dubnu využil reklamní prostor v hodnotě 14,8 milionu korun, se v žebříčku zadavatelů dále umístil Czc.cz s inzercí v hodnotě 14,5 milionu korun a za ním další e-shop Alza.cz, který využil reklamní prostor v hodnotě 9,6 milionu korun.

Desítka největších provozovatelů vystavila on-line inzerci v ceníkové hodnotě 412,2 milionu korun, z toho nejvíce Seznam.cz se 142,4 milionu korun.

Objem internetové inzerce loni podle dříve zveřejněných odhadů stoupl celkem o desetinu na 14,6 miliardy korun. Za nárůstem kromě bannerové inzerce byly zvýšené investice do vyhledávání a videoreklamy. Nejvyšší, dvojnásobný nárůst zaznamenaly programatické formy prodeje (RTB).

TOP 10 provozovatelů - inzertní výkon v dubnu 2015
Provozovatel Inzertní výkon
Seznam.cz 142 388 875 korun
MAFRA 61 054 737 korun
Economia 44 270 863 korun
Mladá fronta 33 316 737 korun
FTV Prima 29 067 707 korun
CZECH NEWS CENTER 25 860 145 korun
CET 21 23 449 392 korun
Allegro AdMarket 20 550 049 korun
AdActive.cz 19 020 578 korun
Finance media 13 201 429 korun