Internetová reklama v ceníkové hodnotě v únoru rostla

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Dominik Bachurek, Mlada fronta E15

Internetová bannerová reklama v únoru proti předchozímu měsíci stoupla o téměř 18 procent na 410 milionů korun v ceníkové hodnotě. Největším zadavatelem byl server Czc.cz. Vyplývá to z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetový rozvoj zajišťuje společnost Mediaresearch.

Meziročně se internetová plošná reklama prakticky nezměnila. Za největším inzerentem Czc.cz, který využil reklamní prostor v hodnotě 22,2 milionu korun, skončila Alza.cz s reklamním prostorem 15,4 milionu korun a třetí místo obsadil Vodafone s reklamou v hodnotě 11,8 milionu korun.

Desítka největších provozovatelů zprostředkovala zadavatelům reklamní prostor v ceníkové hodnotě 367 milionů korun. Největší byl Seznam.cz, za ním s odstupem mediální společnosti Mafra a Economia. Z pohledu videoreklamy bylo pořadí Seznam.cz, FTV Prima a CET 21.

Objem internetové inzerce loni podle dříve zveřejněných odhadů stoupl celkem o desetinu na 14,6 miliardy korun. Za nárůstem kromě bannerové inzerce byly zvýšené investice do vyhledávání a videoreklamy. Nejvyšší, dvojnásobný nárůst zaznamenaly programatické formy prodeje (RTB).

Top 10 zadavatelů v únoru 2015:
Czc.cz 22 218 369 Kč
Alza.cz 15 441 947 Kč
Vodafone 11 775 241 Kč
Porsche Česká republika 10 216 472 Kč
Skrz.cz 9 893 991 Kč
Lidl Česká republika 9 275 898 Kč
Internet Mall 8 817 342 Kč
Čedok 7 781 613 Kč
Ford Motor Company 7 706 714 Kč
Hyundai Motor CZ 7 094 687 Kč