Meziročně se internetová plošná reklama prakticky nezměnila. Za největším inzerentem Czc.cz, který využil reklamní prostor v hodnotě 22,2 milionu korun, skončila Alza.cz s reklamním prostorem 15,4 milionu korun a třetí místo obsadil Vodafone s reklamou v hodnotě 11,8 milionu korun.
Desítka největších provozovatelů zprostředkovala zadavatelům reklamní prostor v ceníkové hodnotě 367 milionů korun. Největší byl Seznam.cz, za ním s odstupem mediální společnosti Mafra a Economia. Z pohledu videoreklamy bylo pořadí Seznam.cz, FTV Prima a CET 21.
Objem internetové inzerce loni podle dříve zveřejněných odhadů stoupl celkem o desetinu na 14,6 miliardy korun. Za nárůstem kromě bannerové inzerce byly zvýšené investice do vyhledávání a videoreklamy. Nejvyšší, dvojnásobný nárůst zaznamenaly programatické formy prodeje (RTB).
Top 10 zadavatelů v únoru 2015: | |
---|---|
Czc.cz | 22 218 369 Kč |
Alza.cz | 15 441 947 Kč |
Vodafone | 11 775 241 Kč |
Porsche Česká republika | 10 216 472 Kč |
Skrz.cz | 9 893 991 Kč |
Lidl Česká republika | 9 275 898 Kč |
Internet Mall | 8 817 342 Kč |
Čedok | 7 781 613 Kč |
Ford Motor Company | 7 706 714 Kč |
Hyundai Motor CZ | 7 094 687 Kč |