Kampaň Young & Rubicam zdůrazňuje propletenost Čechů a Židů

Kampaň Židovského muzea v Praze od Young & Rubicam

Kampaň Židovského muzea v Praze od Young & Rubicam Zdroj: Young & Rubicam

O Židovské muzeum v Praze projevuje zájem jak zahraniční, tak domácí publikum. Novou kampaní, kterou připravila agentura Young & Rubicam, chce muzeum přivést i širokou veřejnost. Prostřednicím tří tiskových motivů připomíná skutečné příběhy židovských obyvatel z období 2. světové války, kterým významně pomohli čeští spoluobčané.

Kromě již ustálené spolupráce se školami se Židovské muzeum v Praze rozhodlo spustit kampaň, jejímž cílem je pozvat do svých prostor nejširší domácí veřejnost. Kampaň chce poukázat na to, že osudy Čechů a Židů, kteří zde žijí více než tisíc let, jsou mnohdy významně propojeny. Proto je návštěva Židovského muzea v Praze pro domácí publikum i setkáním s kulturním dědictvím vlastní země, které stojí za pozornost.

Kampaň Židovského muzea v Praze od Young & RubicamKampaň Židovského muzea v Praze od Young & Rubicam | Young & Rubicam

Tiskovou kampaň připravila agentura Young & Rubicam Praha. Motivy nafotil umělecký fotograf Jiří Stach, který v roce 2007 získal za svou fotografickou publikaci Natura Magica cenu Magnesia Litera.

Kampaň Židovského muzea v Praze od Young & RubicamKampaň Židovského muzea v Praze od Young & Rubicam | Young & Rubicam

Fotografie symbolicky ilustrují dramatické příběhy Židů, kteří v některých případech přežili válku právě díky odvaze svých českých spoluobčanů. Ručně psaný text doplňující tyto motivy pak vypráví jejich autentický příběh.